• Stina vem

Behöver djur skor på vintern (tex hundar)?

I norrland kan det ju lätt bli upp mot 30 minus eller mer på vintern.

Hur gör man med hundar då? Jag vet att det finns små jackor för dom. Men skor?
    Borde dom inte behöva skor?

Snön blir ju så kall att huden fryser fast när det är så kallt!

stinavem.blogg.se - säkert inget för dig
  • Svar på tråden Behöver djur skor på vintern (tex hundar)?
  • La Lola

Möjligen kinesiska nakenhundar.......

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • BeccaStina

jo då i de län där det ofta finns mycket snö och hundarna är ute mycket tex kör släde m.m. de använder små tofflor/skor för att trampdynorna inte skall gå sönder av den hårda snön

• La Lola
    BymBym skrev 2008-11-02 20:26:31 följande:
    Möjligen jakthundar om det är skare....
    Fast det är ju iofs för att skydda tassarna.
    Inte pga kylan.
  • La Lola
    BeccaStina skrev 2008-11-02 20:27:02 följande:
    jo då i de län där det ofta finns mycket snö och hundarna är ute mycket tex kör släde m.m. de använder små tofflor/skor för att trampdynorna inte skall gå sönder av den hårda snön
    Men det ju som skydd.
    Inte för kylan.
  • Februarii

Hoppas det är ok om jag undrar, ts. Annars får du schasa bort mig Men fryser inte hundar? Alls? Ens om baken? Ser ofta hundar sitta utanför butiker och vänta när det är svinkallt ute, känns som om de borde frysa rumpan av sig.

• Rigmor Mortis

Min hund brukade knalla omkring med istappar hängande i pungen (det är faktiskt sant!), han var aldrig besvärad av det. Det enda han reagerade på var om det var väldigt kallt och han kom direkt inifrån, då verkade han besvärad av den kalla marken ett tag. Det gick dock över när han gått ett tag.

• La Lola
    Februarii skrev 2008-11-02 20:30:06 följande:
    Hoppas det är ok om jag undrar, ts. Annars får du schasa bort mig Men fryser inte hundar? Alls? Ens om baken? Ser ofta hundar sitta utanför butiker och vänta när det är svinkallt ute, känns som om de borde frysa rumpan av sig.
    Vissa raser är nog mer känsliga än andra.

Det är nog sällan man ser Siberian Huskys frysa.....
  • Stina vem
    Februarii skrev 2008-11-02 20:30:06 följande:
    du är välkommen in i tråden, jag undrar också!

det verkar som att djur är magiska mot kyla
  • BeccaStina

det beror ju även mycket på hunden, det e ju skillnad på dem precis som det e för oss, ja har en tik som alltid fryser och skakar medans henens bror som vi också äger tål allt och då har hon mer päls än han

• Stina vem

men vi kan konstatera att inga hundar behöver skor mot kyla, utan de som behöver skor har det för att skydda huden mot skärsnö?

• köttbullelydnad

Aldrig för kylan, men däremot för skaren när den är som jävligast. Kylan använder vi täcke för att "stå ut med" under långa pass

• maskrosen77

min hund behöver skor på vintern. Hon är ganska liten och blir nerkyld ganska snabbt. Efter fem minuter ute i snön så blir hon förlamad i benen och kan inte gå. Tur att vi bor i skåne så det är inte så ofta hon behöver ha på sig skor.

Svar på tråden Behöver djur skor på vintern (tex hundar)?