tips mot hicka
okej, sambon ahrh aft hicka till och från hela dagen. vara i 20-80min försvinner lika längeo ch kommer tillbaka, druckit kallt vatten, hållt andand och svalt tre ggr. Vad finns det mer??
okej, sambon ahrh aft hicka till och från hela dagen. vara i 20-80min försvinner lika längeo ch kommer tillbaka, druckit kallt vatten, hållt andand och svalt tre ggr. Vad finns det mer??
Jag vet att mina vänner tycker att jag är lite läskig vad gäller hicka för jag får den att sluta helt av sig självt!
När jag får hicka så fixerar jag bara blicken på en punkt och talar om för mig själv att lägga av. Inom trettio sekunder är det borta. Jag tror att jag lyckats hitta ett sätt av slappna av i buken så att hickan slutar. Tyvärr vet jag inte själv hur jag gör!
jag gör något liknande, slappnar av så jag nästan somna så brukar det ge med sig. men tydligen kan inte sambon det. jag håller på att bli galen.. tänk om han får sådan hicka i 30 år :o
Ja fy! Hamnar i Guinness rekordbok!
Smyg på honom och skräm honom
Har han provat att äta en sked socker?
en sked socker??
Haha, jag får bara hicka när jag har luft i magen (kan inte rapa). Så när det väl blir irriterande stoppar jag fingrarna i halsen. Det kommer ingen spya, men en massa luft, och vips slutar jag hicka.
Låter lite äckligt kanske... sorry för informationen. Men det funkar.
tack, nu är den över för tillfälet.. men kanske skall ställa sylburken vid hans sida sängen.
pink: Det tipset tänker jag inte ge honom
(har enorm emetofobi)
Fy vad jobbigt!
När jag var liten så var universalknepet att stå på huvudet/på händer och dricka vatten ur en äggkopp. Minns inte om det hjälpte, dock
Hoppas att han slipper få tillbaka den nu!
Man kan prova att göra armhävningar.Jag jobbar som personlig assistent och han som jag är hos har ofta hicka ochh han brukar göra 10 st armhävningar och då brukar den för de mesta gå över.Så prova du.
nä, då kanske det inte är nån bra idé. Men annars brukar även vitt bröd funka när jag har luft i magen och får hicka. Det känns bindande på nåt sätt. Värt att testa kanske.
Hoppas hickan håller sig borta nu!
nu harh an hick igen! försöker få honom att äta lingonsylt eller göra armhävningar, men han vägrar "det går ju över om en stund" gah jag blir galen...
nu är han i kylen och rotar fram lingons sylt och är arg för jag tvingar honom till det äckliga...
den försvann! men han gick och borsta tänderna nu...
Det finns ingen bra behandling mot hicka. Följande kan prövas:
Andas i en påse (koldioxidhöjning).
Dra kraftigt med en kompress i tungan.
Stimulera bakre svalgväggen genom att föra en kateter in i näsan 8-10 cm och dra den fram och åter.
Massera främre delen av mjuka gommen liksom bakre svalgväggen med en spatel.
Drick vatten från glasets bortre kant i framåtlutad ställning.
Massera den nerv som kallas N Phrenicus genom att patienten ligger med upplyft haka. Massage 1-2 cm under käkvinkeln i 5-10 sekunder. Proceduren upprepas på andra sidan efter några minuter.
Svälj långsamt lidokain viskösmixtur, 10 ml. Man kan också pröva genom att ge klorpromazin i tablettform 25 mg x 3 eller haloperidol i tablettform 1-2 mg x 3."
Tips nr 3 är nog ett väldigt effektivt hot om han klagar på lite lingonsylt
en liten snärt på rätt ställe på pungen borde ju funka
det gör väl så jävla ont så han glömmer bort att hicka
HAHA
Det som alltid hjälper för mig är att dricka vatten upp och ner. Ser mysko ut men funkar.