• Tilda

mjölkstockning, illamående och huvudvärk

Håller på och trappar ner på amningen oich har drabbats av världens mjölkstockning. Låg i sängen med hög feber i onsdags och torsdags. Nu är febern borta, men jag har kvar en knöl i ena bröstet. Idag har jag enorm huvudvärk och mår illa. Kan det ha nåt samband? hur får man bort en envis knöl i bröstet. Tycker jag har försökt allt. Värme, pumpa, amma, vitkål...

• Svar på tråden mjölkstockning, illamående och huvudvärk
  • HaJoMi

Usch Tilda - din stackare!
    Har tyvärr vare sig knep eller tel.nummer men hoppas du får bukt med det snarast

• Ozzyfan

Hej Tilda!
    Har själv just genomlidit en smärtfylld natt med mjölkstockning, feber, illamående & huvudvärk.Det som hjälpte mig att få bort knölen och få mjölken att börja rinna var ispåsar fyllda med varmt vatten (ca 40grader) samt att amma i en ny ställnig så att det tryckte på ett nytt ställe på bröstet istället för det gamla vanliga. Jag hade ständigt en varm ispåse runt bröstet, ammade min son liggandes istället för som vanligt sittandes samtidigt som min man masserade knölen varsamt. Tillslut släppte den! Hoppas att du blir av med mjölkstockningen. Det är hemskt att ha!

Svar på tråden mjölkstockning, illamående och huvudvärk