• Mitzi

Mammakläder i Umeåtrakten?!

Är på väg över till Umeå i slutet av veckan och tänkte passa på och se på mammakläder där. Här i Vasa är det nämligen bara H&M som har mammakkläder och de har mycket litet urval. Har någon tips var man kan hitta snygga kläder? H&M och Lindex vet jag om, men finns det andra?

• Svar på tråden Mammakläder i Umeåtrakten?!
  • Mitzi

Inegn från Umeåtrakten som kan tipsa?

• ana1979

Bor i umeå och skulle också vilja veta om det finns andra affärer. Själv har jag bara tittat på lindex och HM och de har ju inte så mycket. Polarn och pyret kanske?

• MyFine

Polarn o pyret har endel, men dom är ju ganska dyra.. Själv så handlade jag mest på HM inne i stan, tyckte dom har bäst utbud där.

• tutim

Jag kan även "tipsa" om Kappahl som har (skitfula) mammabyxor, Hennes har också och jag såg de hade fått in lite mer grejer nu även om det mesta är kärringstuk på. PoP har ju rea just nu, där kan du ev. fynda för deras mammakläder är helt ok.
    Annars är det dåligt om det, har själv spenderat våren rännandes i alla affärer på jakt efter mammakläder.. Lycka till iaf o välkommen till Umeå!

• Mitzi

Oj tack för svaren! Var finns PoP i Umeå?

• Mie

Hej!

Bor i Umeå och känner inte heller till andra ställen än redan nämnda.

PoP har utökat rean nu upp till 70% på vissa varor, så det är nog värt ett besök. De ligger på Kungsgatan 58, ganska nära Vänortsparken.

• Mitzi

Då ska jag nog åka dit och titta! Vem vet kanske jag hittar nåt!

• Lizan

Den affär jag hittat mest på i Umeå är HM ute vid OBS på Ersboda.

Lycka till!

• Mitzi

Lizan: Ja, vi ska säkert ut till Ersboda så då ska jag kolla in utbudet på H&M där!

Tack för alla svar!

• Moniquilla

Ska oxa hem till Umea nu i slutet av veckan och hade tänkt shoppa lite, för här i Tyskland där jag bor sa finns det typ 5 olika tröjor och that's it. Har desperat kollat efter mammakläder över hela Europa: här i Tyskland (senast i Berlin i helgen), Spanien, Belgien, Schweiz ... och lyckats hitta sammanlagt 2 par byxor och 5 tröjor som jag tycker om. Tror de verkligen att man vill se ut som en strandad val bara för att man är gravid eller bryr de sig helt enkelt inte? Kanske är det inte lönsamt?

I helgen köpte jag ialla fall nagra strechkläder pa Zara i Berlin - de har inga mammakläder, sa det var pa den vanliga avdelningen.

Annars sa är väl H&M den butik som har bäst utbud, även om jag inte skulle kalla det bra direkt.

Pa en hel del Internet-sidor finns det snygga saker, fast där är mitt problem att jag inte vill lägga ut 800 kr pa ett par byxor som jag bara kan ha pa mig under graviditeten. Billigt och snyggt vill jag ha. Det är till av vara krävande ;)

Svar på tråden Mammakläder i Umeåtrakten?!