• Anonym

jag suger fortfarande på tummen...

Jag har sugit på tummen sedan jag var 5 år och är idag 20. Har försökt sluta och min pojkvän försöker tvingar mig men jag gör det alltid när jag är ensam ändå..finns det någon annan som också gör det??

• Svar på tråden jag suger fortfarande på tummen...
  • Anonym

Jag sög på tummen till jag var runt 13-14 år, vet inte riktigt hur jag lyckades sluta, Sista tiden sög jag på tummen när jag skulle sova, och som tröst.

Men att bli tvingad funkar inte, man kan inte tvinga nån att sluta suga på tummen, napp är en annan sak, den kan man ta ifrån, men det är omöjligt att ta ifrån tummen.

• Anonym (En till)

jag suger oxå på tummen jag är snart 28 år

jobbigt ämne o prata om och det är inget man direkt vill erkänna jag brukar säga att mitt behov av att suga på tummen är att jämföra med missbruk försöker jag låta bli tummen får jag en fruktansvärd abstinens efter några dagar och mår jättedåligt
    dessutom så stoppar jag in tummen i munnen när jag sover har blivit påkommen ett antal gånger på grund av det

jag har haft en jobbig barndom och vet att jag använder tummen som tröst

just nu kan jag inte se att jag nånsin kommer o sluta med det orkar inte lägga ner energi på det hela

syns det på dina tänder oxå? jag har aldrig utgärdat mina utstående framtänder men det blir i alla fall inte värre skönt det

skönt att det finns fler

• Anonym

man kan inte tvinga nån nej, men de e äckligt faktiskt... man får dålig andedräckt. Min bästa vän suger också på tummen hon är 21.. när vi kom på det var jag 17 och hon 18 snacka om att vi blev snopna när båda två satt och sög på tummen när vi titta på film, plus jag älskar att hålla på halsen på min pojkvän när jag gör det..för där är man alltid varm, älskar att hålla på kroppsvärme när jag gör det kan ha och göra med att när jag va liten höll jag mn mamma på brösten när jag gjorde de hehe

• Anonym (En till)

haha känner igen det där känner jag igen brukar använda täcket eller filten lite som en snuttefilt

dålig andedräkt har jag inte märkt något av men däremot att tänderna tar stryk då man trycker ut dom

• Anonym (Lina)

Jag sög på tummen tills jag gick i 2an på lågstadiet.. det vill säga 8 år va? Iallafall är 20 år idag, o har aldrig sugit på tummen mer sen dess. Jag kände bara att jag måste sluta eftersom jag skämdes över det.. tog stop o väx på tummen också. Det smakar fan då.. finns att köpa på apoteket. Lycka till!

• Anonym (tumsugare)

Här är en till! Jag startade också en tråd för inte så länge sen: vuxna tumsugare (sök gärna)
    Jag är 29 och har hållt på sen jag jag slutade med napp vid 3 årsålder nånting. Min sambo vet inget...tror jag, men han anar nog. Inget vi pratar om. Jag skäms så oehört!!
    Mitt största problem är att jag har en dotter på snart 18 mån och snart börjar hon bli medveten om vad mamma gör, eller hon är rättare sagt redan medveten om det. Har ju under hennes bebistid ofta suttit och myst i soffan och då har jag sugit på tummen, nu märker jag att hon ofta tittar på mig intresserat och härmar. Är livrädd att hon plötsligt en dag, när hon lärt sig prata, säger högt och tydligt: Min mamma suger på tummen!!

• Anonym (kuddlukt)

Oj, jag som trodde jag var ensam om såna här saker!
    Jag har iofs aldrig sugit på tummen, men jag var jätteberoende av att lukta på min favorithuvudkudde fram till jag var 29 år, det är ett par år sen jag slutade med det och det var i samband med en stor förändring i mitt liv.
    Lustigt sånt här...

• Anonym (En till)

Anonym (tumsugare) skrev 2008-11-03 15:44:53 följande:

Här är en till! Jag startade också en tråd för inte så länge sen: vuxna tumsugare (sök gärna)Jag är 29 och har hållt på sen jag jag slutade med napp vid 3 årsålder nånting. Min sambo vet inget...tror jag, men han anar nog. Inget vi pratar om. Jag skäms så oehört!!Mitt största problem är att jag har en dotter på snart 18 mån och snart börjar hon bli medveten om vad mamma gör, eller hon är rättare sagt redan medveten om det. Har ju under hennes bebistid ofta suttit och myst i soffan och då har jag sugit på tummen, nu märker jag att hon ofta tittar på mig intresserat och härmar. Är livrädd att hon plötsligt en dag, när hon lärt sig prata, säger högt och tydligt: Min mamma suger på tummen!!
    försök att låta bli tummen när hon e vaken och försök att hon låter bli tummen för det är så jobbigt o sluta
    min son är rätt stor nu men han hade napp länge just för jag va så rädd för att om jag tar bort nappen så kanske han sugen på tummen i stället
    men nu sover han utan o ha något i munnen känns bra det
    och han har aldrig sett mig suga på tummen jag döljer det noga när han e vaken
    däremot när man har en partner så är det omöjligt o dölja det men förklarar man det hela så brukar det lösa sig

och det är inte bara o sluta jag har sugit på tummen i över 20 år varje dag det är svårt o bryta det
    minns med fasa alla knäppa saker mina föräldrar har hittat på för att jag skulle sluta o suga på tummen och tyvärr gjorde deras ansträngningar att jag blev mer beslutsam att jag inte skulle sluta o suga på tummen :/
  • Anonym (...)

Jag sög på tumme tills jag var ungefär 11-12år. Och ibland så kan jag vakna på morgonen av att jag har märken från mina tänder på tummen eller att jag vaknar på morgonen och suger på tummen. Och varje natt då jag har sugit på tummen så har ja sovit såå gott. Jag är 20 nu.

Svar på tråden jag suger fortfarande på tummen...