• CMN

Dryg väntan- fler som är otåliga?

BF på lördag, 8 november, men känner mig som övertidare redan eftersom ettan kom i 38+6. Har varit hemma från jobbet nu i en vecka och förra veckan hade jag inga problem med att sysselsätta mig men nu är det så segt. Försöker njuta av tiden och hitta på saker med vår treåring nu men analyserar minsta förändring i kroppen hela tiden och undrar om det är nåt på gång. Fler otåliga här?

• Svar på tråden Dryg väntan- fler som är otåliga?
  • WildTear

jag känner mig extremt otålig vid det här laget. har bf imorgon. har känt att nåt är på g nu i ett par veckor. igår kväll/natt fick jag sammandragningar nästan hela tiden kändes det som och jag fick springa på toa många gånger :P så nu sitter man här igen och tänker att IDAG måste det vara dax! vi får se om det stämmer den här gången.

• elli26

Här är en till!
    Fick min dotter i v. 35+6, och är nu på BF+3 med nr 2! Har inga känningar alls, och var hos BM idag som sa att -den verkar trivas därinne, den stannar nog ett tag till....
    Känns som att jag redan har gått över typ 4 veckor, så seeegt!Slutade jobba för en vecka sen, vet inte riktigt vad man ska hitta på, väntan blir ju inte kortare av att sitta hemma direkt.

Har haft dottern hemma en vecka från dagis för att iallafall få lite sista egentid med henne innan nya bebben kommer

• buffyfjasen

jag börjar tröttna ordentligt... BF+7 idag, o känner ingenting. Jag har känningar ungefär varannan dag nu, så jag har slutat hoppas när jag får ont.

Har varit hemma från jobbet sen den 10/10. Första två veckorna var jättesköna, jag mådde superbra då när jag fick vila o kunde göra vad jag ville, men nu är jag inne på min fjärde vecka hemma o jag klättrar på väggarna...

Jag är en sån som måste göra saker NU om jag har bestämt mig, oavsett vad det är, så gissa om jag är otålig nu. Men man måste försöka se ljuset i tunneln, jag blir igångsatt om en vecka om det inte har hänt ngt, så MAX 7 dagar kvar!!!! Men vad ska man göra fram tills dess..??

• Piipis

BF 8/11 också.. Så fruktansvärt less på att varar gravid nu. Gick över +17 med nr1 så jag räknar väl kanske inte med att få för tidigt denna gång heller.. :S

• porslinsd0cka

Å suck ja.. !
    hade bf igår, och jag med försöker verkligen njuta av 'lugna tiden' med bara två åringen hemma... men det är svårt!
    Letar hela tiden efter tecken!
    vad fasiken ska man fördriva tiden med, eller r'ttare sagt hjärnan.. ?

• Sole

här är en till som fick 1an tidigare - närmare bestämt 38 + 4 och nu är jag BF + 4!

"tidigare förlossning" står det på räknaren på FL - eller hur!

• ThePrincess

Jag är också otålig! Känns som om bebben för alltid kommer bo därinne! Har 14 dagar kvar till bf, och igår började jag känna mig lite konstig i kroppen och så har jag lite mensvärk till och från idag...

Har min son på dagis mån-ons och då sover jag annars så sitter jajg vid datorn eller tv:n... Om inte sonen är hemma och vill umgås förstås! Han är 5,5år och för det mesta ute och leker...

• Pelink

Jag tänkte gnälla av mig lite om hur långsamt tiden går, men märkte att många av er har gått över eller har BF nu i dagarna! Jämför man så börjar det inte dra ihop sig för mig än, har BF 21 december. Det är väl inte så att man måste få just v 40 för att det ska räknas som "normalt" utan det är väl ett visst spann på några veckor? Vet någon mellan vilka veckor det är?

• Prettyblueeyes

Jag har bf den 9 november och det känns som jag redan gett upp hoppet om att lillan ska komma ut alls :( Haft massor med onda förvärkar flera dagar men inget mer händer. Räknar kallt med att få över tiden minst 2 veckor :(

• ThePrincess

Pelink:

Jag tror att det är mellan 38 och 40 som är vanligast att föda... Sen räknas man inte som överburen förrän i vecka 42 om jag inte minns fel...

Svar på tråden Dryg väntan- fler som är otåliga?