ont i vaderna någon mer?
har träningsvärk i vaderna fast jag inte har gjort något kan de ha me att göra att benen har blivit belastade pga av snabb viktökning?är i v 24 har gått upp ca 7kg sen inskrivningen i v 12-13?va kan de annrs va?
har träningsvärk i vaderna fast jag inte har gjort något kan de ha me att göra att benen har blivit belastade pga av snabb viktökning?är i v 24 har gått upp ca 7kg sen inskrivningen i v 12-13?va kan de annrs va?
Jag vet inte varför en del får det, men det har jag också haft, även om jag knappt gått upp i vikt,
Men jag kände mest av mitt på nätterna..
jag har oxå kramp i vaderna men på nätterna.. det kan man ha när man e gravid och ska inte vara nåt farligt.. har haft det med mina 2 andra graviditeter oxå
men jag har ont mer eller mindre hela tiden.som träningvärk! spänner och gör ont
Jag fick också ont i vaden, i högra benet. Det blev bättre, eller till och med försvann helt när jag la upp benet på en pall eller låg och vilade. Hade så i ca 5 dagar och nu är det borta. Tror att det har med cirkulationen att göra. Speciellt då när det var som varmast.
Jag fick rådet att dricka ramlösa iallafall, om det var det som hjälpte vet jag inte, men nu är det borta iallafall
hmm ska köpa ramlösa ida och försöka vila me benen högt upp
så får vi hoppas att det förvinner!
Få också kramp i vaderna på nätterna... i natt fick jag resa mig upp minst 7 gånger för det krampade så dant *usch* det stör nattsömnen *hehe*
Det kanske har att göra med att man samlar på sig vatten i kroppen och då framförallt i vaderna och fötterna. Då spänner det och känns konstigt och man blir tjock runt anklarna.
Du har säkert kramp på nätterna utan att du vet om det och därav träningsvärken. Jag hade kramp i vaderna när jag väntade mitt första barn och fick som träningsvärk efteråt och denna gång har jag haft den där träningsvärken igen utan att märkt av någon kramp så jag har trott att jag haft dom på nätterna utan att jag känt dom.
Det kan bero på kalciumbrist att man får kramper i t.ex vaderna, även viktuppgången i och med graviditeten.
isaacsmams: ja det har jag aldrig tänkt på att jag kan ha kramp på natten utan att veta om det sen träningsvärk pga av det
Jag hade någon hormonell muskelvärk...men det kom tidigt i graviditeten, så jag skulle nog gissa på att kramperna ger träningsvärk.