• Annsofie83

Kissa efter sex, bra eller dåligt?

En dum fråga men jag har hört att man inte ska gå och kissa direkt efter samlaget och gärna ligga med benen upp för att bli gravid lättare. Är det sant eller är det bara en myt? Jag brukar jämt gå och kissa direkt efteråt men tänkte att det kunde vara värt att prova att låta bli.
    Någon som vet??

• Svar på tråden Kissa efter sex, bra eller dåligt?
  • snappi81

Det är en myt, spermierna har redan gett sig iväg dit dom ska innan du hinner till toan!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Kristin24

tror inte det har så stor betydelse, men ligg kvar en stund...kissa bör man göra så man kan undvika uvi.
    Det rinner ju ut ändå efter en stund.

Go och glad Kexchoklad
  • Cecese

Är en myt. Jag går alltid upp och kissar och tvättar av direkt och jag blir superlätt gravid.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Annsofie83

Jo det rinner ju ut ändå. Men har hört att man ska låta bli. Men som Kristin24 säger vill man ju helst undvika UVI så kanske ska fortsätta att kissa efteråt.

Snappi81, går det så himla fort. Så det som rinner ut är egentligen inget att ha??

• MammaJensen83

Kanske bara är en myt, men jag brukar vänta med att kissa, ligga kvar med en handduk....

• Annsofie83

Cecese, jag tror att jag har rätt svårt att bli gravid därför funderade jag på om jag borde ligga kvar efteråt.

• Annsofie83

Gabrielsmamma, det är så svårt att veta vad som är bäst!! Kanske borde prova några gånger!

• Newbride2008

Visste ni att spermierna går in med en fart av 40 km/h? De borde med andra ord kommit en bit in och då spelar det ingen roll om du kissar ut en hel del.

• Cecese
    Annsofie83 skrev 2008-11-03 10:51:38 följande:
    Cecese, jag tror att jag har rätt svårt att bli gravid därför funderade jag på om jag borde ligga kvar efteråt.
    Det spelar ingen roll. Spermierna som är nåt att ha simmar snabbt upp i livmodern och rinner inte ut. Det som rinner ut är sekret, döda och dåliga spermier, flytningar osv. Alltså sånt man ändå inte ska upp i livmodern.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Barbabok

Absolut en myt.

Jag har gjort donatorinsem. på fert.klinik, och där inseminerades jag ena sekunden och ombads kliva upp i nästa, och gravid är jag

Jag är med parvel
Svar på tråden Kissa efter sex, bra eller dåligt?