• Hundtok

Sonen ska opereras i näsan och jag är livrädd.....

Vi var hos hals/näsa/öron idag och de hittade en förstorad körtel i sonens näsa så nu ska han få tid till operation. Jag känner mig verkligen skräckslagen.

Nån som varit med om denna operation?

• Svar på tråden Sonen ska opereras i näsan och jag är livrädd.....
  • jmmm

men är det inte en körtel som heter polyp? som är förstorad? I såfall är det dels en vanlig åkomma o dels en "lätt" op. Dock under narkos. Men visst kan man som mamma få känna sig skrckslagen ändå. De kommer säkert gå jätte bra! Om de e polyp så har jag gjort den själv som barn.

• Hundtok

Läkaren sa att det var som en polyp, fast ändå inte... Jag förstod inte riktigt. Hörde mest bara att sonen skulle sövas och opereras.

• MaRo

Får man fråga hur ni upptäckte det? tror att min son har något sånt så jag skulle vilja veta lite.

• k girl

jmmm: Polyper är vävnadstillväxter av slemhinna, en förstorad körtel kallas adenoid.

TS: Här kan du läsa mer om denna åkomma:
    www.netdoktor.se/&AreaId=12

Jag opererade bort körteln bakom näsan OCH polyper när jag var liten, typ fyra-fem år. Jag kommer inte ihåg mycket men jag kräktes blod eftersom man sväljer lite under op. Jag vet inte om det var på grund av det eller narkosen jag mådde illa också. MEN det är en rutinoperation och du behöver inte oroa dig tror jag.

• Hundtok

Vi tyckte han var så himla täppt i näsan i våras så vi tog upp det med vårdcentralen. Han snarkar när han sover och vaknar väldigt många ggr per natt.

Vi tyckte dock det blivit bättre och tänkta avboka tiden imorse.

• k girl
    MaRo skrev 2008-11-03 11:14:30 följande:
    Får man fråga hur ni upptäckte det? tror att min son har något sånt så jag skulle vilja veta lite.
    På mig upptäcktes det pga att jag snarkade vansinnigt mycket och till och med fick andningsstillestånd.
  • sAiLe05

Jag har opererat mina polyper 2 ggr. Första gången var jag 3 år andra gången 8 år. Det enda jag kommer ihåg är att jag fick äta MASSA glass efteråt för det hade doktorn sagt! Skrattande

Men skulle min 3-åring sövas och opereras så hade jag krypit ur skinnet... Jag pallar inte riktigt situationer som jag inte kan kontrollera, speciellt om det gäller mina barn.

Hundtok skrev 2008-11-03 11:05:48 följande:
    Vi var hos hals/näsa/öron idag och de hittade en förstorad körtel i sonens näsa så nu ska han få tid till operation. Jag känner mig verkligen skräckslagen. Nån som varit med om denna operation?
    Elias o Elvin
  • Sciarlotta

Min 2-årige son opererade bort "körteln bakom näsan" för en månad sen. sv.wikipedia.org/wiki/Adenoid
    Är det nåt särskilt du undrar över? Jag kan berätta lite mer sen, men nu behöver jag kaffe.

Oh baby please give a little respect
  • Hundtok

adenoid känner jag igen... Kan hända att han sa nåt om det... Va iallafall en körtel som var förstorad.

k girl skrev 2008-11-03 11:18:56 följande:
    jmmm: Polyper är vävnadstillväxter av slemhinna, en förstorad körtel kallas adenoid. TS: Här kan du läsa mer om denna åkomma:www.netdoktor.se/Jag opererade bort körteln bakom näsan OCH polyper när jag var liten, typ fyra-fem år. Jag kommer inte ihåg mycket men jag kräktes blod eftersom man sväljer lite under op. Jag vet inte om det var på grund av det eller narkosen jag mådde illa också. MEN det är en rutinoperation och du behöver inte oroa dig tror jag.
  • Braxton

Min son ska också operera bort en förstorad körtel bakom näsan, även halsmandlarna.

Ringde till lasarettet och frågade om det. De sa att barnet blir sövt, det tar itne så lång tid, man får stanna över dagen och åka hem på kvällen.

JAg är också nervös men har skaffat lite kunskap, läst här på fl om barn som opererats och det har gått bra i de fallen. Sköterskan jag pratade med idag sa att hon har jobbat i många år med detta, det har aldrig hänt udner hennes tidd på det sjukhuset att det har blivit allvarliga fel, det är en operation som är vanlig. MEn visst, barnet blir sövt, och det kommer att finnas blod tillahnds utifall att.

Jag känner mig tryggare nu.

Låter han täpp i näsan? Snarkar han? Då är det nog polyperna som är förstorade och ska operars bort.

Svar på tråden Sonen ska opereras i näsan och jag är livrädd.....