Hur klär ni eran julgran?
Har ni massor med glitter och fina glimmande kulor??Är lite nyfiken på vad man kan sätta i sin gran......Ge gärna tips:)
Har ni massor med glitter och fina glimmande kulor??Är lite nyfiken på vad man kan sätta i sin gran......Ge gärna tips:)
många av min farmors gammla glaskulor och sen lite nya, gillar stora röda kulor och brett glitter som hänger ner från toppen och inte går runt granen.
sen har jag lite omaka saker som jag brukar hänga i granen, en stjärna, en tomte,kottar osv. Granen ska ju ha lite karaktär oxå.
sen en silverstjärna med glitter på på toppen.
gillar inte flaggor som morsan alltid slänger på granen som hon får göra nu när inte vi barn bor hemma längre.
Gillar inte helelr luciaglitter runt om hela granen.
men vad däremot e rätt snyggt är tunna silverglitter trådar som man hänger/lägger jämt över granen, bara några lite varstans så glittrar granen lite mer.
Små gammeldags julgransljus och röda rosetter och kristalldroppar. Enkelt snyggt och stilrent.
Min dotter på 8 år hittade discokulor till granen så i år ska vi ha temat discogran
Annars tycker jag traditionella gammeldags klädda granar är väldigt fint
förra året var det svart/silver/grönt/vitt
I år blir det nog inte grönt.. är lite less på det, så tänkte ha svart/vitt med frostade kulor och prismor upphängda.
Rätt moderna granar här med andra ord
senaste två jularna har jag bara klätt granen med röda vinteräpplen. jätte vackert och luktar gott.
Tack för att ni delar med Er:)
ingen som har bilder på klädda granar som insperation
När jag var liten så hade vi smällkarameller med godis i. Det tyckte jag som barn var kul. Vet att vi fick öppna smällkaramellerna precis efter jul och det var jättekul. Som liten gjorde vi massa julpynt med pärlor, en vit kräm som man la e bilp på ängel på med råd och sen trelmade krämen och man kunde hänga det i granen. Mamma lät alltid oss barn klä granen som vi ville ha den vilket gjorde att man tycket att julen var kul. Man kände sig delaktig.
la e bilp på ängel på med råd och sen trelmade krämen
=
la en bild på ängel på med tråd och sen strelnade krämen
I vår gran är det röda och silvriga kulor samt silverfärgat glitter som gäller. Inget annat!