• Sajja

Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Ja som frågan lyder, vad skulle du göra då?

Jag skulle fort som f*n flytta ur huset vi hyr och köpa ett annat hus i samma by, och sen renovera så man få de exakt som jag vill :)

• Svar på tråden Vad skulle du göra om du vann en miljon?
  • Dino78

Jag skulle nog köpa ett hus. Här där jag bor kostar det runt 800,000-100,000 att köpa ett hus och det skulle ju innebära att jag skulle få bo i stort sett gratis resten av mitt liv Om jag hittade ett för under miljonen skulle jag köpa möbler som passade in. Sen skulle jag kunna spara av de pengarna jag tjänade och kunna resa och dona. Hur perfekt som helst.

DIF i själ och hjärta
  • Sajja

oj här ligger husen inte på mer än två tre hundra tusen :) så jag skulle ha massor att inreda huset med :D

• Birgitta2

Betala mina skulder, sätta in 500 000 till ett sparande med bra ränta och resten skulle jag sätta guldkant på vardagstillvaron med. Nej, om det "bara" var en miljon skulle jag fortsätta jobba heltid. Men vann jag 6 miljoner, så skulle jag dra mig tillbaka och leva ett gott liv men inte i överflöd.

• snappi81

Skulle köpa ett hus, inte för att 1 miljon skulle räcka men skulle betala kontant insatsen och sen låna resten.. Sen har man ju massa pengar kvar att renovera fritt!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Teskedsmamman

Personligen skulle jag aldrig betala ett hus kontant, jisses vilka skatter det blir! Ochdessutom är lån avdragsgilla Nä ta lån och placera pengarna så jag kan betala lånen med pengarna...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Miss Lau

Jag skulle betala av mina och makens studieskulder på 500.000 kr, sätta undan en rejäl buffert och åka på en lite lyxigare semester.

• Miss Lau
    Teskedsmamman skrev 2008-11-03 12:58:28 följande:
    Personligen skulle jag aldrig betala ett hus kontant, jisses vilka skatter det blir! Ochdessutom är lån avdragsgilla Nä ta lån och placera pengarna så jag kan betala lånen med pengarna...
    Vilka skatter tänker du på då?

Och att räntekostanden är avdragsgilla betyder ju inte att man slipper undan utan man betalar ju ändå största delen av kostanden själv.
Svar på tråden Vad skulle du göra om du vann en miljon?