Inbjudningskort dop?
Nu är det dags att skicka ut inbjudningskort till dopet för vår lilla tjej. Jag vill göra något eget men jag har ingen aning om hur jag ska göra så jag känner att jag behöver lite inspiration.. hur blev era inbjudningskort?
Nu är det dags att skicka ut inbjudningskort till dopet för vår lilla tjej. Jag vill göra något eget men jag har ingen aning om hur jag ska göra så jag känner att jag behöver lite inspiration.. hur blev era inbjudningskort?
Jag gick på Tiimari (vet ej hur det stavas) och köpte marinblåa kort som var färdigvikta med hål för kort. Sedan skrev vi ut en bild på sonen på fotopapper -klistrade sedan och skrev med silverpenna. Blev jättefint - och det som var så bra var att alla kunde spara kortet sen som minne. Tycker det blir mer personligt när man gör egna men det beror väl på hur många man ska bjuda. tror vi gjorde ca40 st.
åh, det här är så roligt! jag köpte tjockare A4-papper på panduro o skrev ut inbjudan på ena sidan, vek den så undersidan var lite längre än översidan så vi kunde sätta vårt lacksigill som förslutare. på andra sidan fick adresserna o frimärke sitta. på samma sida som sigillet (dvs baksidan på inbjudans utsida) skrev vi "Bosse ska döpas" o på insidan "?så hjärtligt välkommen till Viksta kyrka".
texten var tänkt att på så sätt kunde vi undvika att skriva ni el du eftersom det är både singel- o familjeinbjudan. ovanför '...så hjärtligt...' satte vi ett kort på vår lilla familj, vi tänkte att kort på vår son kommer som tack-kort.
lycka till!
köpte ett "block" med olika motivpapper på panduro...
rocktema var det på blocket iaf :)
vek pappret så att ena sidan var ca 1½cm. sen tog jag svart papper o vek så att hela framsidan (på insidan) täcktes, o hela baksidan utgjordes av det svarta pappret (utom de 1½cm) det svarta pappret stack även ut 1½ cm längre än framsidan.
fasen vad svårt det var att förklara ngt så enkelt... men hoppas ni fattar :)
sen skrev jag dotterns namn på den utskjutande svarta delen...
dekorerade framsidan med små svarta utstansade fötter, o på insidan dekorerade jag med olika utstansade motiv i samma papper som framsidan..
då vi utgick från de motiv som fanns i blocket, s¨fick i stort sett alla "olika" kort fast ändå lika