• Ciccilionaa

Tips inför köp av häcksax; elektrisk? batteri? bensin? sökes, tack. Ev julklapp..

Funderar på att köpa häcksax som julklapp till maken, oerhört "rart", jag vet, men han önskar sig mest bara prylar.
    Vi har en rel ny (planterad våren 2004, ganska små plantor) häck av avenbok samt en annan häck mot grannen som är spirea och så har vi på andra sidan tomten en hagtornshäck.

Behöver nu råd tips etc inför köp av sax.
    Elektrisk?
    Litiumbatteri eller inte?
    Antal watt som rekomenderas?
    Bensindriven?
    Vilket fabrikat är bra, mindre bra?
    Ngn ställe som just nu har ngn bra rabatt?

Tacksam för alla svar,
    C

• Svar på tråden Tips inför köp av häcksax; elektrisk? batteri? bensin? sökes, tack. Ev julklapp..
  • Sencha

Batteridriven. Inget kul att ha en sladd som är i vägen.

• helene306

Själv föredrar jag elektrisk. Får passa sig för sladden bara Batteridriven blir tung efter ett tag. Bensindriven kräver att man har bensin hemma och det kanske inte är alla gånger man tänkt på att fylla på dunken.

Vi har en Bosch och den är jag nöjd med.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Karlsson

Använder både borsch eldriven samt en bensindriven med stångskaft som jag inte minns namnet på.....

Är det en hög häck använder jag den bensindrivna med långt skaft som jag kan reglera greppet med. Liten häck i brösthöjd eller lägre, den eldrivna.

Båda fyller sitt syfte lika bra. Den bensivdrivna är dock betydligt tyngre.

Svar på tråden Tips inför köp av häcksax; elektrisk? batteri? bensin? sökes, tack. Ev julklapp..