• Icapika

Restauranger i Göteborg?

Vi ska någon gång till Göteborg under sommaren eller hösten och tänkte då festa till det för en gångs skull med att gå på restaurang. Tre års jubileum x 3 och att jag fått ett jobb. Men så var det med vart man ska gå.
    Vi har hört talas om en restaurang i Göteborg som heter "A Hereford Beefstouw" (www.hereford-beef.com/) som verkar bra. Tydligen ganska dyrt, men vi älskar kött båda två så det kanske är värt det.
    Har ni något annat förslag på restauranger i Göteborg?

• Svar på tråden Restauranger i Göteborg?
  • micki

min favoritrestaurant heter ching palace och ligger mittemot shock vid nordstan. det är buffe. fast det är tyvörr bara öppet på dagen :(

• littletiger

Icapika:

"A Hereford Beefstouw" rekommenderas starkt! Visst det är dyrt, men man får valuta för pengarna! Vi har varit där ett par gånger och det är sååå gott!
    Men boka bord innan så ni är säkra på att få plats!

• littletiger

Ett annat förslag är "Heaven 23" i Hotel Gothia Towers. Restaurang/bar på 23:e våningen med milsvid utsikt över Göteborg. Gothia har också flera andra restauranger.

Har du kollat in www.restaurangguiden.com ?

• Icapika

Åhh, fy! 23:e våningen! Jag som är höjdrädd! Restaurangguiden har jag kollat på. Finns mycket restauranger!

• littletiger

Aj då, då var Heaven 23 inget bra alternativ ju!

får fundera ett tag till, se om jag kommer på nåt mer!

• Tintomara

Icapika: Här kommer en länk till GöteborgsPostens test av en del krogar. Tycker det brukar stämma bra. Kan rekommendera Thörnströms kök - underbar mat och trevlig service!

• Icapika

Tack för länken Tinto! Vill ju gå på restaurang nu ju! Men får allt lov att vänta till löningsdags iaf.

• Scatcat

Sjömagasinet! Dyrt men lyxigt! Sådan fisk finns inte någon annanstans...

Svar på tråden Restauranger i Göteborg?