• Elater

Tipsa en bra köksassistent för brödbak!

Hej!

Jag vill ha era bästa tips när det gäller inköp av en maskin som klarar av att blanda stora degar till brödbak!

Märke? Nytt eller begagnat? Något man ska tänka på?

Tacksam för alla inlägg!

Kram/ Maria

• Svar på tråden Tipsa en bra köksassistent för brödbak!
  • Elater

Hej! Ingen som äger en köksassistent?

• miLLus

Kitchen Aid är väl väldigt populär, har inte en sådan själv men ska köpa en snart.

• OopsyDaisy

Jag funderade på en Kitchenaid men bunken är bara 4 liter, jag ska istället satsa på en Electrolux (assistent) för den bunken är på 7 liter. Jag vill också baka stora degar.

• OopsyDaisy
    spiderella skrev 2008-12-19 11:21:53 följande:
    Jag tycker att Electrolux Assistent är superbra. Jag har en från 80talet som fungerar super. Det liknar den här www.blocket.se/vi/19401645.htm?ca=23_11_s
    Jag har också en från 80-talet, mammas gamla. Superbra! Men den börjar bli lite trött och slutar att fungera ifall det blir lite tungt så nu är det dags för en ny.
  • Elater
    Svar på #4
    Oj! Är det inte lite dyrt att ta 2000 kr för en begagnad köksassistent?
  • OopsyDaisy
    http://www.tretti.se/koksassistenter 
    Elater skrev 2008-12-19 11:39:52 följande:
    Svar på #4Oj! Är det inte lite dyrt att ta 2000 kr för en begagnad köksassistent?
    Jo, jag kan tycka det... Nu är det visserligen en massa tillbehör, men kolla länken ovan så ser du vad maskiner (utan en massa tillbehör) kostar NY.
  • Elater

OOoohh... den där Electrolux AKM3110W vill jag ha!!! Den ser jättebra ut...

*haha* folk bara tar till vilket pris som helst på blocket!!! Rätt god prutmån på den där annonsen, alltså

• OopsyDaisy

Förresten, det står 2695:- i annonsen, men de tog 2295:- av oss. Så jag antar att det var något extraerbjudande just nu.

• Midsommarafton 77

Jag har en Electrolux med 7 liters bunke och den är så bra då man gör deg på 1 liter. Dessutom har vi olika tillbehör som köttkvarn och den har vi använt då vi gjort vår egen korv.

v.17... BF 29 maj 2009... 1:a barnet
Svar på tråden Tipsa en bra köksassistent för brödbak!