• Lady Bling
    Äldre 3 Nov 16:22
    6540 visningar
    9 svar
    9
    6540

    Hur sent kan/får telefonförsäljare ringa?

    Det ringde en försäljare från Glocalnet nyss och frågade efter min sambo. Jag sa att han tyvärr är på jobbet nu. Då frågade han när han kommer hem från jobbet. Vid halv elva ikväll, sa jag. Ja, men då ringer jag igen då då, sa han och avslutade samtalet.

    När jag lagt på luren började jag fundera lite, inte kan han väl ha menat allvar med att ringa efter klockan halv elva på kvällen?

    Har ju två små barn, vill inte att någon ringer så sent och riskerar att väcka barnen om det inte är väldigt viktigt.

    Frågan är alltså, hur sent kan/får telefonförsäljare ringa egentligen?

  • Svar på tråden Hur sent kan/får telefonförsäljare ringa?
  • Lobro
    Äldre 3 Nov 16:26
    #1

    Så sent hoppas jag verkligen inte att dom får ringa!
    Jag jobbade som telefonförsäljare för ett par år sen och då var arbetstiderna 17-21!

  • lenka
    Äldre 3 Nov 16:44
    #2

    Fast du har väl i o för sig gett din tillåtelse när du berättade när han kommer hem och inte protesterade när han sa att han skulle återkomma. Han blir väl nöjd om han får en kund.

    Sen reagerar jag lite på att du skriver att du inte vill riskera att barnen vaknar. Vaknar de av telefonen så kanske den har för hög signal eller står för nära deras säng . Jag tror att det är bättre att vänja barnen med ljud från de är små - annars får man alltid tassa på tå. Men det är min privata åsikt, menar inte att klanka ner på dig.

  • Calyli­te
    Äldre 3 Nov 16:45
    #3

    vi jobbade mellan 13-22


  • violet
    Äldre 3 Nov 16:50
    #4

    Jag jobbar mellan 17-21 dock som marknadsundersökare men sak samma när det kommer till att ringa hem.

  • Lady Bling
    Äldre 3 Nov 17:00
    #5

    Tack för era svar!


    lenka skrev 2008-11-03 16:44:35 följande:
    Fast du har väl i o för sig gett din tillåtelse när du berättade när han kommer hem och inte protesterade när han sa att han skulle återkomma. Han blir väl nöjd om han får en kund. Sen reagerar jag lite på att du skriver att du inte vill riskera att barnen vaknar. Vaknar de av telefonen så kanske den har för hög signal eller står för nära deras säng . Jag tror att det är bättre att vänja barnen med ljud från de är små - annars får man alltid tassa på tå. Men det är min privata åsikt, menar inte att klanka ner på dig.
    Nja, någon ny kund får han ju inte eftersom vi redan är kunder där, så vi kan ju liksom inte byta til ldom när vi redan har dom.

    Sen när det gäller ringsignalen. Nej, den står inte nära deras säng, men yngsta dottern samsover med mig och brukar amma och sova i min famn i vardagsrummet eller på soffan innan vi flyttar över till min säng i sovrummet när jag ska sova. Telefonsignalen är inte speciellt hög, och telefonen ligger dessutom till och med under ett täcke för att inte störa när dom sover. Problemet är väl snarare att min sambo pratar så högt i telefonen, men han tycker inte själv att det är högt när jag ber honom dämpa sig lite för att inte väcka barnen. Det är ju skillnad om vi pratar sinsemellan i normal samtalston, då vaknar ju ingen men om han pratar högt i telefonen kan dom bli störda.
  • Äldre 3 Nov 19:08
    #6

    Ärligt talat ska man inte behöva stå ut med säljsamtal i hemmet över huvud taget. Tyvärr måste man ju det om man redan är kund hos någon, då gäller inte Nixregistret. Tycker att det suger.
    Jag hade blivit galen om någon ringt halv elva på kvällen. Lite hänsyn får man väl ändå visa? Säg ifrån på skarpen om han ringer så sent!

  • lenka
    Äldre 5 Nov 10:55
    #7

    Nyfiken! Ringde han?

  • melici­a
    Thu 12 Nov 2020 07:56
    #8

    Typ aldrig ni kan lägga ner verksamheten

  • Jinks
    Thu 3 Dec 2020 16:10
    #9

    De får ringa så mycket de vill när helvetet fryser till is. Eventuellt kan jag tänka mig att köpa en mössa då.

Svar på tråden Hur sent kan/får telefonförsäljare ringa?