Recept på vad man kan göra med Pangasiusfilé
Hej!
Har Pangasiusfilé hemma men vet inte riktigt hur jag ska tillaga den...
Tacksam för lite recept.
Marija
Hej!
Har Pangasiusfilé hemma men vet inte riktigt hur jag ska tillaga den...
Tacksam för lite recept.
Marija
jag brukar tina dem, vända dem i lite dinkelmjöl, steka dem å äta dem ihop med klyftpotatis å god kall sås!
Lägg de tinade fileerna i en ungsfast form, salta och peppra och ställ in i ugnen ca 200 grader i 15-20 min. Under tiden steker du lite grönsaker som:
*halverade coctailtomater
*paprika
*svarta oliver
*succini (en liten)
*skivade morötter
mm i lite smör och vitlök. Salta och peppra
Lägg grönsakerna på ett fat och lägg fileerna ovanpå. Ringla över lite majonäs.
Supergott, jätteenkelt och nyttigt.
Om man tycker att fileerna är lite "vattnigare" än tex torsk eller sej så ska man tina dem långsamt i kylskåp. Men jag tycker att deras konsistens är jättegod ändå så jag snabbtinar fileerna i varmvattenbad.
Båda förslagen låter goda! Måste testa!
Tack för snabba svar!
Jag vänder i ägg och ströbröd med salt o citronpeppar i, steker o serverar med kokt potatis o remouladsås, smakar som rödspätta o barnen älskar det!
Lägger dom i en ungsform, salta och peppra. Lägg potatismos runt om och häll på smögensås och lite extra räkor. (tror det är blåband som har smögensås)
Sätt in i ugnen i 200 grader i ca 25-30 min
Klart att äta-- servera lite sallad el gröna ärtor till
koka fisken i vitvin
Till ca 500 g fisk:
Lägg hela eller delade filéer i en traktörpanna med ca 25 g smör, drygt 1 deciliter vatten (om fisken ej är tinad kan man minska lite på vattenmängden), ½ citron i klyftor, lite hackad dill.
Puttra på låg värme till fisken är klar. När ca 3 minuter är kvar kan man lägga i lite haricot verts eller gröna ärter (eller nån annan grönsak man råkar gilla) Smaka av med salt o vitpeppar
Kokt potatis till
GOTT!
Jag gör precis som du
Känns mer fisk än rödspätta som mest känns som att äta panering. Ungarna älskar det här med och igår när vi åt det hade dom en kompis här som fullkomligt vräkte i sig fisken. Bra betyg från en unge som inte äter så mycket fisk
Tack för alla recepten!
Lagade enligt Ping´s recept och det var jättegott och uppskattat av både man och barn