• Anonym (Piggelin)

Någon som blivit gravid trots minipiller?

Som rubriken lyder: finns det någon här som blivit gravid trots att ni ätit minipiller/p-piller?
    Äter själv minipiller men börjar undra om jag kanske är gravid? Magen stramar, blir sugen på mat som jag egentligen inte alls är glad i annars, illamående-attacker med mera... Eller kan detta vara symptom av att man äter minipiller? Någon som vet??

• Svar på tråden Någon som blivit gravid trots minipiller?
  • ebben

nej ,men av "vanliga"..........desolette tror jag de hette. men det var 9 år sen!
    man kan må mycket dåligt av p piller!! men visst KAN man vara gravid med.Testa för säkerhets skull.

• Anonym (Piggelin)

Jo, ska testa mig om jag fortsätter må så här märkligt...

Kan det vara skadligt för barnet om man blir gravid trots att man äter p/mini-piller?

• ebben

vet inte det. tror väl inte det är bra direkt i alla fall..............

• ingridlinnéa

Jag tror minpillren är mindre farliga än vanliga p-piller för minipiller blir man ordinerad medans man ammar som en extra åtgärd....Jag blev gravid med william trots p-piller...det berodde ju iof på slarv men nu har jag den goaste och mest perfekta killen i världen....testa dig iaf man kan inte vara nog säker.

• silhuett

Ja, det finns kvinnor som har blivit gravida trots mini-piller, de är ju "bara" 98% säkra och så är det ju extra noga med att man tar dem i tid.
    Dock kan ju dina symptom även vara vanliga biverkningar av pillrena.
    Gör ett test så vet du säkert

• Fred

jag och min sambo vart gravida trots minipiller som hon dock hade missat med ca 3 tim..

• sparv

Jag hade ätit mini-pe i tre år och alltid hade diffat med 6 timmar för tidigt eller 6 timmar för sent än vad jag skulle ha tagit pillrena. Sen hux flux blev jag gravid....gjorde en abort....usch det va inge kul....

• Eliin

jag fick såna biverkningar av cerazette minipiller så det kan gott och väl vara biverkningar också.

• silhuett

sparv:

"hux flux"? Om man slarvar så ofta med pillrena (de bör ju INTE tas mer än 3 timmar försent) så är väl nästan en graviditet att vänta..?

• Anonym

Jag blev gravid trots minipiller och upptäckte det inte föränn i vecka 15... Jag hade ju mens som vanligt och misstänkte inget! Gick till läkaren för att jag hade en liten knöl på vänster sida som jag misstänkte kunde vara en systa.
    Jag ska göra abort i morgon och det kommer nog att bli den värsta dagen i mitt liv. Tur att jag och min man var överens, annars hade jag aldrig klarat detta! Anledningen till aborten är att vi redan har två barn och hade bestämt oss för att inte ha fler och det skulle bara skilja 1 år och 4 mån mellan vår yngsta och den "nya".
    Det lustiga med det hela är att jag var till barnmorskan i början av juni som glatt skrev ut fler minipiller, utan grav.test! Då hade jag ju varit gravid i 2,5 månad...

Känslorna svallar och man känner sig som jordens största IDIOT! *snyft*

• Umeboshi

Här är en som har resultatet sovandes i spjälsängen just nu - tvillingar, trots Cerazette som togs på samma klockslag varenda dag...

• Angelicasophiia

Jag plussade idag (4+3) trotts att jag ätit minipiller. Det är väldigt känsligt och man måste vara noga med att ta dem i tid, vilket jag ändå anser att jag varit noga med. Kanske är min partner som har starka killar (haha). 
    Har dock ett litet problem, jag och min partner har bara varit tillsammans i ca 1 månad, så han vet inte om något ännu. Hur berättar man något sånt här för honom? Tips mottages varmt.

Kram till alla mammor där ute, ni gör ett fantastiskt jobb!

• Colaskung

Hej där!

Ser att ditt inlägg är från 2017, hur har de gått för dig? Hur tog killen det? Omgivningen?

Jag har plussat efter använt minipiller o vart tillsammans me killen i snart 3 månader. Hur gör man nu lix? Abort är ju inget alternativ. Ena stunden vill man ju ha barnet o andra sä känner man att man kan borde vänta för de e fel tid. Hur ska omgivningen ta det lix?

Hade vart skönt med någon som gått igenom samma?

Svar på tråden Någon som blivit gravid trots minipiller?