• Mistoffelees

Klämt sitt finger

Min son på 9 månader klämde sitt finger i dörren ikväll, nageln blev helt blå med cen gång, huden sprack lite på fingertopppen men det blödde knappt, är rött ochh svullet, han gallskrek såklart länge, så mycket att han kräktes,(han gör så ibland om han skriker hysteriskt mycket)  nu sover han iallafall.

Vad gör man nu, väntar bara ? Att nageln skall ramla av?

• Svar på tråden Klämt sitt finger
  • norgesessan

båda mina pojkar har slagit sin tånagel såpass att nagelen lossnde efter ett tag (säkert 2 veckor), men deet var redan en nagel där under..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • hoppehare

Stackare...Skönt att han lugnat sig eller har han ont till och från jämrar han sig i sömnen? Jag hade nog rådfrågat sjukvårdsupplysningen.
    När vår dotter slog sej på tånageln, den blev blå meddesamma, så kom smärtorna i intervaller . Vi åkte till vc och stack hål på nageln och då försvann den pulserande smärtan.

• SStina

Min dotter klämde sitt pekfinger i en dörr för ett par månader sedan.....fingret blev mörkblått till svart......hon skrek i några sekunder sedan var det över.....hon kunde försiktigt andvända fingtret...ringde BVC på morgonen dagen efter...de sa att de är mycker mer tåliga än vad man tror.....mjuka i skelettet....efter ett par dgr så andvände hon fingret...efter ca 1vecka släppte nageln...

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Mistoffelees

han verkar sova gott nu, har inte vaknat ännu iallafall, får se hur det går inatt, hoppas han inte får allt för ont, han rör ju mycket på sig i sömnen och då kommer han säkert åt sitt finger.

• Mistoffelees
    Mistoffelees skrev 2008-11-03 20:53:03 följande:
    han verkar sova gott nu, har inte vaknat ännu iallafall, får se hur det går inatt, hoppas han inte får allt för ont, han rör ju mycket på sig i sömnen och då kommer han säkert åt sitt finger.
    Lyssnade på han nu, han smågråter och jämrar sig i sömnen, ringer BVC imorgon om han verkar ha ont imorgon när han vaknar.
  • SStina
    Mistoffelees skrev 2008-11-03 20:53:03 följande:
    Hoppas så att han är bättre idag.....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
Svar på tråden Klämt sitt finger