• pojkens

bebis på gym?

Hej,
    har funderat lite kring det här med att styrketräna som mammaledig. Jag brukar nämligen göra det.
    Men är det tillåtet att ha med bebisar i t.ex. babyskydd in på gym? Ska givetvis fråga på friskis där jag tränar men tänkte slänga ut frågan här med för att se om någon har någon erfarenhet av detta. Eller ska man lämna in dem på barnpassning så man måste hitta ett gym med barnpassningsmöjligheter?

• Svar på tråden bebis på gym?
  • solsken

Det finns ju mammababy klasser

• pojkens

jo, fast det är inte riktigt vad jag helst skulle vilja. Jag gillar att få träna styrketräning själv. Fast visst är det ett alternativ ifall inget annat är möjligt!

• Cattis31

Men på "mitt" Friskis så har de mammagym på torsdagar mellan 09.00-12.00 och då har de lägre volym på musiken, instruktörer på plats som hjälper till att visa & tipsa om rätt träning efter en graviditet.
    Jag ska prova det på nu på torsdag för första gången (om inte Nova blir febrig efter vaccinsprutan på onsdag) och jag hoppas det är bra så jag vill fortsätta.

ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig -97 & Philip -02 & Nova -08♥ღ
  • pojkens

åh. Det lät ju faktiskt bra! Men får du ta med barnen då alltså? Ha de sittandes någonstans eller bära med dem mellan maskinerna? Är "ditt" friskis möjligtvis något i sthlm?

• buffybus

jag har också funderat på det.. dem kan ju ligga o leka i en hörna tycker jag haha.. på det gymmet min man tränar så brukar det va jätte lite folk på kvällarna runt 19 tiden men han tycker inte att vår son ska va med där när han e så liten.. hehe... 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Cattis31

Ja man får ta med sina barn, tyvärr så ligger detta F&S i Skåne så det blir ju lite för långt för dig att pendla

ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig -97 & Philip -02 & Nova -08♥ღ
  • pojkens

hmm, ja skåne är ju lite långt :).
    Jag tycker det borde finnas på alla gym, kanske någon tidpunkt iallafall där man kan få ha med sig bebisar i babyskydd eller liknande. Sen kan jag förstå att man inte kan ha barn som springer runt i gymmet, av säkerhetsskäl. Jag får helt enkelt ringa runt kanske och fråga mer.

Svar på tråden bebis på gym?