• Anonym (fet)

Hjälp! Jag är så fet och orkeslös

Har försökt gå ner i vikt i flera årstid. Gick ner 15 kg för ca 1 årsedan. Har gått upp det dubbla. Klarar inte av att banta, kan ej äta tabletter pg av min tarmsjukdom.

Har dålig förbränning och har fått medecin mot det nyligt. Känner mig så ful och orkar inte ta mig i kragen för att gå ner i vikt. Tröst äter.....

Jag har så tungt att röra mig, inga kläder passar. Har inte kunnat visa mig naken pg av att min mage hänger ner minst 15 cm. Är absolut det fulaste jag någonsin sett

Hur ska jag få motivation och orken att gå ner i vikt.

Har högt blodtryck, hjärtklappning och dålig kondition.

Ni som är smala vet inte hur det är att vara så här tjock och jag vill inte höra att det bara är att gå ner i vikt för det är det inte. Jätte svårt....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 22:46
    Finns det någon sida typ viktklubb som är gratis på nätet?

• Svar på tråden Hjälp! Jag är så fet och orkeslös
  • JA77

Inte banta!

Kost och motion i sund balans, så lätt är det. Inte skylla på gener eller kraftig benstomme, det är bara något som sägs för att fortsätta sit beteende.

Fråga en normalviktig vad den personen äter, så ser du. Gör dig inte till ett offer, då sätter sig fler kilon.

• SIN74

Nä. det är inte bara att ta tag i det. Det gäller att ta små steg, lite i taget. Helst så att man knappt märker det alls. Jag har varit sockerberoende så jag fick lägga om tankesätt pga det. Var i uselt skick, speedad.
    Jag började med att öka frukt, nötter och bär inköpen. Sedan tog jag bort sötsaker på måndagar, sedan män och tis oav. Nu äter jag sötsaker bara på helgen.
    Sedan började jag att parkera lite längre bort, ta trappan istället för hissen. Små saker.
    Detta har gjort att jag både gått ner i vikt och att jag är av med beroendet. Men jag måste vara på min vakt, det är lätt att trilla dit.

Jag önskar att du skulle ha bättre tankar om dig själv. Jag är övertygad om att du har positiva sidor. Du är också fin! Styrkekramar till dig. Skriv upp saker du skulle kunna tänka dig att göra och börka med en i taget. Varmt lycka till. Kram!

• Anonym (fet)

Vi äter samma mat inom familjen men jag har så svårt att låta bli fika samt godis. Skulle behöva få tips på någonting bra att ta så att jag går ner i vikt fort för att få energi. Kanske nutrilett är bra? smakar dåligt men någonting bättre

• JA77
    Anonym skrev 2008-11-03 21:45:57 följande:
    Prova modifast.
    Varför konstgjort? Ät MAT.
  • Anonym
    JA77 skrev 2008-11-03 21:46:56 följande:
    Varför konstgjort? Ät MAT.
  • Anonym (fet)

Är så beroende av socker så jag blir på dåligt humör om jag inte får någonting sött i mig. Det är helt otroligt!

• Anonym

Sin när du tog bort sötsaker vad menar du då förrutom godis,glass ja alla de självklara sakerna?

• Anonym (fet här mé)

Jag förstår precis hur du känner, det är inte lätt att gå ner i vikt. Jag har själv gått ner all min vikt flera gånger, men har gått upp den igen. Denna gången pga graviditet, men det gör inte det hela lättare. Jag är frustrerad över att jag inte kommer i mina kläder och jag känner mig inte fräsch och snygg - vad jag gör är att jag tvingar mig att tänka positiva tankar dvs jag fokuserar på sånt som jag har i livet som är bra. Jag tvingar mig också ut varje dag och promenerar minst 30 minuter - detta lyfter energin mer än du kan ana. Jag får också se till att vi inte har några godsaker hemma för då äter jag dem och jag handlar bara en gång per vecka och då har jag en lista som jag följer och jag tillåter mig icke att köpa någon utanför lsitan. Nu låter det ganska tråkigt så här långt, men vad jag gör istället är att jag köper hem goda saker som inte är så onyttiga - t.ex. Calippo eller Solero glass, popcorn, smaksatta riskakor, frukt, frusen frukt och youghurt som jag gör smoothies av. Det blir inte perfekt varje vecka, men sakta men säkert får jag tilbaka mer och mer energi och börjar tycka lite bättre om mig själv. Idag började jag på gym, promenerade på löpbandet i 30 minuter och lyfte sedan lite vikter i min egen takt - sedan belönade jag mig själv med 20 minuters massage i en massagefotölj på gymet - faktiskt bättre än godis.

Känner med dig - skickar en värmande kram och ett lycka till

• Anonym (Cambridge)

Hej!!

Det skulle kunna vara jag som skrev detta inlägget.
    Här hänger magen oxå

Men jag har börjat med cambridge för att komma bort från allt som man stoppar i munnen.
    Åt oxå vanlig middag PLUS godis,kakor,glass.....varje dag!!!!

Har gått på cambridge i en månad, gått ner 10 kg
    Äter INGET, det vågar jag inte....Inte än!!!
    Skulle jag ta en kött bit nu så är jag där igen och småäter allt.

Ska gå ner 40 kg till.

Svar på tråden Hjälp! Jag är så fet och orkeslös