• tii

hur fan får man bort pälsängrar??????

Jag mår illa.
    Det finns pälsängrar överallt i min lägenhet.
    Skulle ta ut en kopp från köksskåpet och ser att något svart ligger på en tallrik, vad är inte det om inte TVÅ DÖDA PÄLSÄNGRAR.

Imorrn är det jag som ska diska allt mitt porslin.

Hur får jag bort dom???? Det spelar ju ingen roll hur mycket man städar eller tvättar, dom dyker ju upp ändå.
    Men i KÖKSSKÅPEN?

Min lägenhet är gammal och skrotig, och huset jag bor i ska rivas- så dom lär väl inte lägga speciellt mycket tid på att hjälpa mig med det här.

Fy faaan.

• Svar på tråden hur fan får man bort pälsängrar??????
  • seSSa

vad e pälsängrar?? Generad

♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    tii skrev 2008-11-03 23:24:53 följande:
    Vidriga små insekter. apäckliga är dom med. och det går inte få bort dom. www.anticimex.se/default.asp
    jag googlade precis på d
    men om man läser så står d att man hittar de i tyger o textilier... inte i skafferier..! hmm
    ♂ L E Ó N ♂
  • minje

Usch, vi hade problem med pälsängrar i vår gamla lägenhet! Jag vet inte om Anticimex kan hjälpa till, kolla på deras hemsida. Vi såg i alla fall till att förpacka alla fina lammullströjor ordentligt i garderoben så att de inte skulle bli uppätna.

• Trileia

Säker att det är pälsängrar och inte mjölbaggar??

• marienno
    seSSa skrev 2008-11-03 23:25:35 följande:
    jag googlade precis på d men om man läser så står d att man hittar de i tyger o textilier... inte i skafferier..! hmm
    Dem små äcklena finns överallt de är smarta de håller sig inte bara i textiler utan gillar även golvspringor, där det finns mycket smaskens att tugga i sig. Så även skafferiet.
  • JAG är BÄST

Dom trivs ju vid fukt.

Anticimex har små små svarta platta boxar som man lägger ut,, som dom dras till.

Ring och be att få köpa sånna.

Pälsänglar är ett av jordens älsta djur och är svår att utrota.

Dom är helt ofarliga.

• tii

Ja, jag känner igen pälsängrar.. dom är överallt här..
    och det känns som att dom förökar sig med.

Det är verkligen inte roligt. vill bara flytta härifrån.

• tii

Fast dom kan äta i tyg o så.

Måste man ringa anticimex eller kan man köpa i affärer?

Jag hatar dom.

Svar på tråden hur fan får man bort pälsängrar??????