Spänner skinkan, höften knakar.
Någon annan som känner igen sig? Om jag suttit länge vid datorn eller i soffan och spänner ena skinkan knakar hela min höft till. Som att kotorna lägger sig på plats längst ner i ryggraden, låter SKITHÖGT och känns lite konstigt. Men det är ganska skönt (?). Som att gå till kiropraktorn typ, dem känslan som infinner sig när allt hamnar på plats igen.
Samma sak händer om jag sitter men benen i kors i soffan, alltså med fötterna under knäna (hajjar ni hur jag menar?) så att ländryggen är böjd framåt. Rätar jag ut benen och lutar mig bakåt knakar min ryggrad till från svanskotan och uppåt mitten av svanken. Också högljutt, men ingen smärta.
Min sambo blir tokig på allt mitt knakande, säger att jag kommer bli puckelryggad när jag blir äldre. jag har varit hos läkare som säger olika. Min massör säker att jag är överrörlig och kan knaka loss mig själv, mao slippa gå till kiropraktorn, medan en annan läkare säger att jag inte ska hålla på och knaka. Svårt och låta bli när det känns bättre i ryggen efter att jag "brakat loss".
Någon annan som upplever samma sak? eller är jag bara konstig?