• Suck och suck

OPERATION, Får man INTE dricka ens vatten innan operationer?

Ska operera en liten flik från tarmen imorron (EJ hemorojd).
    Hur som helst står det att jag varken får dricka eller äta efter klockan 24. får jag inte ens dricka vatten?????? när de skriver så.

Någon som är van vid hur det gäller rent generellt vid operationer?

• Svar på tråden OPERATION, Får man INTE dricka ens vatten innan operationer?
  • Teskedsmamman

Någon klunk klar vätska brukar gå bra, men helst inte, det är ju för att det inte ska stötas upp maginnehåll som rinner ner i lungorna vid sövningen

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Fru N07

När jag skulle snittas så fick jag inte dricka något.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • GladMamma898

Jag har ingen super vana från operationer - men låg på akuten i 12h höggravid med smärtor i buken. De var rädda att det var blindtarmen och om så var fallet skulle de operera så de 12h jag låg där fick jag varken äta eller dricka (inte ens vatten) så det stämmer att du inte får dricka något.

• Suck och suck

Tack så hemskt mycket teskedsgumman.
    Söt napp på kakmonstret där ser jag.
    Jag får se till att ha med mig anhöriga imorronbitti för jag är så himla känslig. Bara av att inte få äta frukost och fasta sen 20 tiden på kvällen men FÅ dricka vatten,kaffe eller te, har gjort att jag svimmat då jag inte fått min frukost.

Ja, ja de får väl ge mig något dropp på sjukhuset.

• NinnaBus

Står det att man inte får äta eller dricka så är det så. Ibland sätts man på helt fastande...

Ibland kan man få dricka enbart klara drycker som vatten eller juice, men står det ingen mat eller dryck så ska du nog hålla dig till det...

Opererade blindtarmen nu i höst och fick inte heller varken äta eller dricka något alls innan.
    Var inlaggd innan op. och de var benhårda på att man inte ens fick ta en svälj vatten (Fick bara ta en pyttesvälj för att få ner min medicin som jag måste ta, men det var verkligen en pyttesvälj...)

• MIA SD

Det är som teskedgumman säger. Nån liten klunk gör inget men abolut inte inga mängder
    Dricker man eller äter så är risken att man kräks under/efter sövningen. Och precis som teskedgumman säger kan du då få ner skiten i lungorna o det är ite kul! Mycket stor infektionsrisk!

• Suck och suck

det är andra tider då man bantade och misskötte sig totalt.
    De fick ju plocka upp en tjej som svimmat i en provhytt häromsistens i ett sjukvårdsakutprogram. Dessa tjejer som har matstörningar och knappast äter alls ibland. FATTAR inte hur de orkar.
    Jag KNÄCKS och svimmar om jag inte får frukost typ!

• Teskedsmamman
    Suck och suck skrev 2008-11-03 23:30:10 följande:
    Tack så hemskt mycket teskedsgumman.Söt napp på kakmonstret där ser jag. Jag får se till att ha med mig anhöriga imorronbitti för jag är så himla känslig. Bara av att inte få äta frukost och fasta sen 20 tiden på kvällen men FÅ dricka vatten,kaffe eller te, har gjort att jag svimmat då jag inte fått min frukost.Ja, ja de får väl ge mig något dropp på sjukhuset.
    Jodå, Timmy är ursöt

Iaf, jag är en sådan som kräks och svimmar om jag får för lågt blodsocker.... men icke fick jag dricka för det... jag gick och sög på en bit äpple en bra stund för att ta upp fruktsocker genom slemhinnan i munnen Vad då desperat?! Men det finns så korta sockerkedjor som kan tas upp genom slemhinnan i munnen...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Suck och suck

JUST nu dricker jag iallafall, vatten. En halvtimma kvar ca.
    NJuta av de sista dropparna då. Schkål!!
    Får väl dricka upp mig RIKTIGT ordentligt nu då. !

• Suck och suck

Nedräkningen är nära. MEn jag ska också upp tidigt nu i morronbitti här, så det gälller att få sova lite.
    Bara l i i i t e vatten till kanske...

Svar på tråden OPERATION, Får man INTE dricka ens vatten innan operationer?