• Disis

Mitt ex återkommer igen och igen i mina (mar)drömmar! Vad betyder dom?

Har återkommande tema i mina drömmar:

Mitt ex,
    och hans nya flickvän.

Inatt drömde jag att jag träffade honom ute på ett disko, och att vi som vanligt inte var särskilt vänliga mot varandra utan ignorerade varandra kallt. Sen var han helt plötsligt död! Han låg död i en husvagn en kall och regnig dag och jag kände mig inte det minsta ledsen.

För några dagar sen drömde jag att jag befann mig i ett stort hus tillsammans med honom och hans flickvän. Jag försökte undvika hans flickvän, ville inte träffa någon av dem för jag var helt osminkad och såg ut som fan. Gick runt och letade efter mitt smink. Plötsligt var min syster med i drömmen och hon var jättesnäll mot hans tjej.

Några nätter tidigare drömde jag att jag var på ett badhus och i en bastu, när de två plötsligt dök upp och satt med mig i samma bastu. Det kändes mycket obehagligt för vi va inte vänner med varandra. Plötsligt fanns 2 av mina väninnor med i bastun och den ena var mycket snäll mot hans tjej.

Konstigt.
    Konstigt.

Någon som är duktig på att tyda drömmar?

• Svar på tråden Mitt ex återkommer igen och igen i mina (mar)drömmar! Vad betyder dom?
  • Balehead

Du håller väl på att bearbeta/komma över honom.

• ForumTrollet

Att din relation med honom inte slutade så bra och att du dessutom är svartsjuk?

• Disis

ForumTrollet skrev 2008-11-04 08:54:17 följande:

Att din relation med honom inte slutade så bra och att du dessutom är svartsjuk?
    Nej svartsjuk är inte rätt benämning på vad jag känner.
  • Disis

• Nyfiken gul

känns som att dina vänner o din syster försöker säga att hans nya flickvän inte vill dig något illa och faktiskt vill vara din vän. Känns som att dom medlar lite mellan er. Kanske det till o med är medling mellan dig o ditt ex.

kan ert uppbrott ha varit en rad missförstånd som nu försöks rättas till?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ForumTrollet
    Disis skrev 2008-11-04 08:57:38 följande:
    Kanske inte medvetet men svartsjuk är du nog. Tja, jag har inte mycket för att argumentera med dig vad du känner men baserat på vad du skriver om hur du upplever hans nya tjej drar jag slutsatsen att du är sotis.
  • Disis

Nyfiken gul skrev 2008-11-04 09:02:25 följande:

känns som att dina vänner o din syster försöker säga att hans nya flickvän inte vill dig något illa och faktiskt vill vara din vän. Känns som att dom medlar lite mellan er. Kanske det till o med är medling mellan dig o ditt ex. kan ert uppbrott ha varit en rad missförstånd som nu försöks rättas till?
    Jag har ingen kontakt med honom och har aldrig träffat henne.
    Har bara sett henne på bild på internet. Vi har gemensamma bekanta och bor i samma stad så jag har bara hört på omvägar om honom.

Vi skildes åt som ovänner och jag var mycket arg på honom mycket länge. Vi har aldrig pratat om all skit som hände mellan oss, aldrig rett ut begreppen.
  • Hyacinta

Det känns som om du inte är "riktigt färdig" med honom ännu. Att ni har mycket kvar som behövs rätas ut för att få ett ordentligt avslut!

• Disis

Hyacinta skrev 2008-11-04 10:59:40 följande:

Det känns som om du inte är "riktigt färdig" med honom ännu. Att ni har mycket kvar som behövs rätas ut för att få ett ordentligt avslut!
    Så är det.
    Det finns fortfarande många frågetecken och många sårade känslor men jag vettifan hur jag ska komma ur dem.
  • Disis

ingen annan som är duktig på drömtydning?

• Flussa

Du är nog rädd för att alla ska tycka bättre om hans flickvän och tycka att du inte var lika bra för honom. Räddsla för att folk har tröttnat på dig och kommer lämna dig för någon annan som är roligare. Drömmar är ju bara en känsla som blivit förstorad och mer komplicerad det räcker ju med att man tänkt på något en gång flera dagar tidagare sen dyker en dröm upp och förstorar det vi tänkt på..

Svar på tråden Mitt ex återkommer igen och igen i mina (mar)drömmar! Vad betyder dom?