• MansonDust

Vad kostar Blutsaft på Apoteket ?

Hittar ingenting på Apotekets hemsida. Vad kostar en flaska blutsaft där ? Ungefär.

Vi väntar på vår Trea (v. 30) ♥ BF 9 Jan -09
  • Svar på tråden Vad kostar Blutsaft på Apoteket ?
  • Mamma till V och E

Tänkte bara tipsa om att det även finns att köpa på Willys, iallafall här i stan. Ganska troligt att det är billigare där, även om jag inte har exakt koll på priset.

• MansonDust
    Fru Hennerdal skrev 2008-11-04 11:05:45 följande:
    Tänkte bara tipsa om att det även finns att köpa på Willys, iallafall här i stan. Ganska troligt att det är billigare där, även om jag inte har exakt koll på priset.
    Jag vet det, men jag bor i en glesbyggd & här finns bara Hemköp & där kostar en flaska nästan 100:-. Har för mig att Apoteket är billigare, därav min fråga. Flört
  • Mom74

Jag köpte det men barnmorskan sa att man inte ska äta eller dricka viss hälsokost, bla blutsaft, så den står oöppnad. Köp Niferex på apoteket istället!

• gulletussan

Mom74: Jag sa till min BM att jag tog Blutsaft och det var då ingen fara enligt henne. Hon skrev t.o.m in det i min journal, direkt efter Niferexet...
    Jag och försäljaren på hälsokostaffären kollade på förpackningen och där hittade vi då inget som tydde på att det är mindre bra för gravida.
    Företaget som marknadsför Blutsaft i Sverige rekommenderar det för gravida (www.blutsaft.se).

Jag behöver för övrigt både Niferex och Blutsaft för att hålla mitt hb på en ok nivå.

• MansonDust
    Mom74 skrev 2008-11-06 20:19:00 följande:
    Jag köpte det men barnmorskan sa att man inte ska äta eller dricka viss hälsokost, bla blutsaft, så den står oöppnad. Köp Niferex på apoteket istället!
    Vägrar äta Niferex, hehe. Fy fan. Blutsaft är helt okey enligt alla andra barnmorskor så..
  • MansonDust

Det finns dock inte på Apoteket tydligen, hade för mig det men enligt dem så finns det ej där.

• riotflickan

Och här köper man svindyrt på hälsokosten! Kanske dags att kolla upp. Korkade jag visste inte ens att det fanns på apoteket. Snackar ni om den där från Floradix eller, den tyska? Stora eller lilla flaskan?

Hade 120 i järnvärde idag, yippie! Hade 107 för 3 veckor sen och har fått upp det enbart mha blutsaft! Hejja mej!

• MansonDust
    riotflickan skrev 2008-11-07 08:53:55 följande:
    Och här köper man svindyrt på hälsokosten! Kanske dags att kolla upp. Korkade jag visste inte ens att det fanns på apoteket. Snackar ni om den där från Floradix eller, den tyska? Stora eller lilla flaskan? Hade 120 i järnvärde idag, yippie! Hade 107 för 3 veckor sen och har fått upp det enbart mha blutsaft! Hejja mej!
    Den finns tydligen inte på apoteket, hade fått för mig det. Måste varit något annat. Vad kul att den hjälpt, dricker hellre sådant än att bli skum i magen av tabletter !
  • riotflickan
    MansonDust skrev 2008-11-07 09:11:55 följande:
    Den finns tydligen inte på apoteket, hade fått för mig det. Måste varit något annat. Vad kul att den hjälpt, dricker hellre sådant än att bli skum i magen av tabletter !
    Japp, jag med! Fastän det är dyrt och inte går att få på recept. Jag har inte "råd" att stoppa i mig saker som gör magen ännu konstigare, är redan sjukskriven pga magsmärtor och förstoppning, så jag våga inte chansa! Tar ca 1½-2 doser blutsaft om dagen dock. Ja, det blir dyrt i längden, gör av med en flaska på 2 veckor, tror jag.

Men ta inte för mycket innan du vet om du har lågt järnvärde!
Svar på tråden Vad kostar Blutsaft på Apoteket ?