• Gotlandstösen

men gud vad är detta på min dotters naglar??

`
    för ett par veckor sedan såg jag på min dotters nagel på fingret att det var lite grå blått, såg precis ut som att hon klämt fingret i en dörr och att det smällt precis på nageln, så nageln var ju nertill (mot nagelbandet lite avskafft såg ut som de var på väg att lossna, på dagis visste dom inget och de har inte hänt här hemma. men nu den senaste veckan har det dykt upp liknande på 3 naglar till????
    fattar inget och detta har inte hänt hemma eller på dagis? vad är detta? ser ut som att nageln nertill är på väg att lossna och sen är det gråblått?

• Svar på tråden men gud vad är detta på min dotters naglar??
  • Gotlandstösen

ingen som vet vad det kan vara eller någon som har vart med om detta när de gäller egna barn?

• ejja81

min kompis hade så på sn sons naglar sen läste jag ett inlägg här på familjeliv för några månadersedan

båda hade haft höstblåsor"mul å klövsjukan" å det var pgr av det som naglarna blev sådana,,,

inget farligt vad et iallafall..har din dotter haft blåsor sår prickar under höänder fötter övrig kropp?

så är det säkert samma

• eeisor

Det kan inte vara nagelsvamp? Har aldrig varit med om det själv, men har sett sånt på en annans tånaglar.

• ejja81

dem hade inte svamt var itne så vanligt att barn får det ,,men vi trode det först men är väll en brist io kroppen

inga prickar någonstans då?

• Grannen

Min dotter hade precis så! Det var nagelsvamp, såg inte alls ut som nagelsvamp men det var det. Behandlades med spay. Vi gick till VC och så ställde de diagnos där.

• ejja81

kolla upp det så frå du ju veta,,,,,här var det itne svamp utan en följd av mul å klövsjukan,,

• eeisor
    Svar på #4
    Svamp smittar från människa till människa, tyvärr. Simhallar är vanliga "spridare".
    ejja81 skrev 2008-11-04 16:39:42 följande:
    dem hade inte svamt var itne så vanligt att barn får det ,,men vi trode det först men är väll en brist io kroppeninga prickar någonstans då?
  • ejja81

kan man itne få det om man inte torkar fötterna ordäntligt å även om det blir instänkt för länge,,,ä jag vet itne men så har jag för mig att det är

• Gotlandstösen

nagelsvamp, ok, det måste behandlas alltså? men vad kommer de ifrån?

• Grannen

Nagelsvamp måste behandlas, det smittar men min dotter fick gå till förskolan oh ingen av oss i familjen fick det. Ang hur hon fick det så sa de att det bara blir så, inget fel man gjort eller så. Hon tappade tre naglar. De nya är helt fina.

Svar på tråden men gud vad är detta på min dotters naglar??