• MariaN

Hur får man jobb på fabrik?

Är det någon här som vet hur man får jobb på fabrik?
    Jag har ingen som helst erfarenhet av detta och tänker på detta som ett tillfälligt jobb i max kanske 1 år.
    Det är lönen jag vill åt.
    Berätta allt som är värt att veta :)

• Svar på tråden Hur får man jobb på fabrik?
  • Pallas

Hej hej! Jag jobbar på en stor lastbilsindustri i dag. Detta jobb fick jag för att fabriken skall flytta utomstädes och de behövde visstidsanställda. Jag började sista januari och har jobb till 12 december. Företaget har betalat truckförarutbildning för mig. Jag har INGEN erfarenhet eller utbildning för detta! Jag är humanist i botten men jag är tekninskt lagd och utbildad IT-pedagog (=jag lärde mig lätt programvaran som sköter lagerhållningen).

Mina arbetsuppgifter består av:
    * övervaka datasystemet som håller ordning på vårt stora automatlager med 6 pallkranar
    * ta emot allt inkommande gods
    * ta ut gods som skall ut i produktionen
    * köra truck hit och dit
    * laga de fördömda kranarna när de krånglar

Jag trivs jättejättejättebra och är ledsen att jag inte får jobba kvar, men jag visste ju att det var tidsbegränsat när jag fick det. Jag har fått en stadig grund att stå på inom industri/produktionsarbete, vilket gör att jag kommer söka mig vidare inom industrin.

Jag har jobbat tvåskift i lite olika format, och jag har kört ständig natt i någon månad också. Grundlön 19 900 (gick in på 18 300 men fick det justerat efter prestation) OB på ungefär 2500 kr/mån.

• Phlippan87
    MariaN skrev 2008-11-04 16:58:04 följande:
    Är det någon här som vet hur man får jobb på fabrik? Jag har ingen som helst erfarenhet av detta och tänker på detta som ett tillfälligt jobb i max kanske 1 år. Det är lönen jag vill åt. Berätta allt som är värt att veta :)
    ta kontakt med en fabrik som du vill arbeta på, absolut lättast är ju att ringa till dem, höra sig för och skicka in en intresseanmälan efteråt... de annonserar sällan efter eprsonal utan får så pass mycket intresseanmälningar ändå så jaga aktivt utan mellanhänder... och lycka till
Svar på tråden Hur får man jobb på fabrik?