• Loopington

När kan bebisen sitta i grodposition?

Dvs, hur gammal ska den ha blivit, alternativt hur tung för att det inte ska vara skadligt för ryggen och så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-04 17:05
    HAHAHA! Fel! Jag menade såklart

När kan bebisen sitta med benen utanför? Alltså i en bärsjal

• Svar på tråden När kan bebisen sitta i grodposition?
  • LouiseT

Jag testade bara hela tiden, min son satt upp när han var 5 månader ca, men han fick alltid ha lite liggläge när vi var hemma eller då han satt i vagnen... =0)

• LouiseT

Jaha hahahaha vi satte vår son i babybjörnen när han var 2 veckor, antar att det funkar med bärsjal då också :D

• Loopington

Min är fem veckor, väger ca 4 kilo. Är det inte lite tidigt att börja ha benen utanför? Jag hade för mig runt 4 månader men jag vill gärna ha ett säkert svar från nån som vet.

• Ronjas mamma

Om du har en trikåsjal och kan spänna in den ordentligt dvs så att ryggen får ordentligt stöd(mycket stramt) kan du ha det utan(frågade min läkare) men om ditt barn trivs i grodd position är det det bästa de första par månader.min dotter ville nämligen inte sitta grod.

• Serina

Från början. Det viktigaste är att knäna ska vara minst lika högt upp som rumpan, sedan om benen är innanför eller utanför sjalen spelar ingen roll.

• Loopington

Tack ska ni ha. Han har suttit med benen innanför hittills men börjat protestera mer och mer. Idag har jag provat att ha benen utanför och nu har han sovit i snart tre timmar så det verkar funka mycket bättre.

Knäna upp osv

Svar på tråden När kan bebisen sitta i grodposition?