• blinkk

Någon som gjort tidigt ultraljud (typ vecka 8)?

Kommer att få göra ett ultraljud hos min barnmorska nästa vecka. Tydligen gör de inte vaginalt ultraljud där, så då måste det ju vara "ett vanligt".

Jag kommer att vara 8+4 när jag gör ultraljudet. Är det någon som gjort ett ul så tidigt? Hur mycket såg ni?

• Svar på tråden Någon som gjort tidigt ultraljud (typ vecka 8)?
  • riotflickan

Såg en liten cashewnöt och ett tickande hjärta, som en vit prick.

• saffe

Har gjort vul i v. 6, såg en liten böna med ett tickande hjärta. Trodde inte man kunde göra ul så tidigt, men det går ju tydligen eftersom du ska på det! Lycka till!

• AnnaLie

Hej hej! Gjorde ett vul i v.4 o då såg man inte mycket alls, en liten cirkel egentligen bara! Men de var en spciell situation, annars har jag bara gjort de vanliga i v. 17-19.. Lycka till!

• Miniigirl

När jag väntade sonen fick jag göra ett vanlgt ul i vecka 13. och då såg man ju lixom allt! det var en bebis!

men, denna gång fick jag göra ett vul i vecka 7. och då såg man u bara en lten böna med ett tickande hjärta!

tror nog inte att man ser så mycket med ett vanligt ul så tidigt. är inte livmodern så liten att den är för långt ner då lixom?men jag vet inte:)

• Evvepevve

hej jag gjorde ett vanligt ul i vecka 8+5 och man såg en liten bönliknande grej med ett tickande hjärta.. helt underbart att se att dom finns där när de är så litet..

• AngelicaDianna

Jag gjorde ett vul i v.8, och man såg jättetydligt! Klart att den var väldigt liten, bebben, men läkaren behövde inte ens förklara var huvudet och sånt låg, jag såg själv! Iofs sa läkaren att bebisen var ganska stor för sin 'ålder' :)

Men jag såg mkt tydligare att det var en bebis där inne, än jag trodde att man skulle göra så pass tidigt i graviditeten! Lycka till :)

• Anke

jag gjorde vul i v.7 och såg ett tickande hjärta. det var en liten prick på några millimeter bara, men dock.

¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090503¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Anke

jag tror tyvärr inte du kommer se så mycket på ett ul.

när jag var på ul i v.12 så tyckte jag att det var väldigt suddigt
    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090503¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Darla

Jag gjorde ett ul i v 8+5 och vi såg jättemycket, klart och fint. En liten kropp och aningen till huvud, små knoppar till armar och ben samt hjärtat. Fick en jättefin bild på honom med. Var helt fantastiskt!. Det enda jag behövde tänka på innan ul var att dricka en del för att blåsan skulle lyfta fram och upp livmodern så att det skulle synas bra. Så det går alldeles utmärkt med ul i den veckan bara du har en duktig sonograf och en bra maskin skulle jag tro.

Svar på tråden Någon som gjort tidigt ultraljud (typ vecka 8)?