• Bellsam

Jag klarar inte av frukost! Alternativ?

Jag är en sån människa som inte alls klarar av det här med frukost. Bröd är inte gott alls oavsett pålägg på morgonen, och inte så mycket annat heller. Kanske att jag får i mig en frukt, men annars finns det verkligen ingenting som är gott.
    Jag vet ju att frukosten är en väldigt viktig del av vardagen och hittills så har jag ändå bara hoppat över frukosten. Nu skulle jag vilja ha lite tips på vad man kan äta till frukost som går ner lite lättare än en macka. Något som är god ersättning till den "vanliga" frukosten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-04 18:03
    Även något som går fort att göra eftersom jag har ett spädbarn som gärna är uppe på morgonen och vill ha mammas uppmärksamhet då det är frukostdax :)

• Svar på tråden Jag klarar inte av frukost! Alternativ?
  • Namaste72

Jag är inget fan av svulliga frukostar heller. När jag bodde utomlands blev det en kopp cappucchino och en giffel med aprikosmarmelad! Det klarade jag mig på länge.

Klarar du youhurt kanske? Med lite musli i?

{} So, Lord Helmet, at last we meet again for the first time for the last time {}
  • Pallas

Tycker du om välling? Isåfall kan ju det vara ett alternativ. Eller varför inte köra på en frukltsallad om du nu trivs med det?

Jag är sån att jag absolut inte kan äta när jag stiger upp, då kräks jag, men efter 1-2 timmar kan jag äta. Om du får i dig frukt till frukost kanske du kan komplettera med youghurt eller macka senare?

• Bellsam

Har försökt med fil eller yoghurt, men det är inte heller en hit. Det står oftast kvar i kylskåpet och blir gammalt.

• Emlak

Jag är inte heller nån som kan trycka i mig någon frukost eller mackor så jag kör en supernyttig och god morgonsmotie istället med frysta bär, bananer, sojamjölk/havremjölk, linfrön, havregryn och råa ägg... perfekt, då kan jag milkshaka framför datorn istället

• Bellsam
    Pallas skrev 2008-11-04 17:54:04 följande:
    Tycker du om välling? Isåfall kan ju det vara ett alternativ. Eller varför inte köra på en frukltsallad om du nu trivs med det?Jag är sån att jag absolut inte kan äta när jag stiger upp, då kräks jag, men efter 1-2 timmar kan jag äta. Om du får i dig frukt till frukost kanske du kan komplettera med youghurt eller macka senare?
    Har inte testat välling, kanske kan vara ett alternativ.
  • miss alm

Jag är vaken några timmar och klarar mig bra på en kopp the då. Sen blir det fil med lite frön av olika slag i. Nötter är också bra!

• mosterYster

Tar du en rejäl klick naturell keso till din frukt, så har du ju fått i dig hyfsat med näring.

• Sweetp

Jag har själv haft väldiga problem med att få ner frukost, då jag lider av IBS-mage. Men jag vet att jag mår bäst resten av dagen om jag lyckas få i mig någonting iaf och de dagar jag mått som sämst har jag helt enkelt bara tagit ett eller ett par glas Proviva eller en Nutriletteshake... Bara för att få i mig lite energi... Kanske vore nåt?

Gravid - BF 090126
  • Lincon

förut kunde jag inte heller äta frukost, men jag bara började "för ATT" och efter två-tre veckor kunde jag inte vara utan frukost! Kroppen ställer om sig, det lovar jag. Likadant vet jag att jag kan avvänja mig frukost (men varför göra det?). Skulle jag inte äta förens lunch i två veckor skulle kroppen ställa om dig efter det.

Till frukost äter jag olika saker alltid, kan vara havre- eller råggrynsgröt, kokt ägg, omelett, naturell yoghurt med müsli/bär/frön/gryn, knäckebröd med olika pålägg och grönsaker, frukt och ibland kan jag till och med ta rester från gårdagens middag som idag (150g kokt kyckling m. knäckebröd och pålägg) och så kaffet såklart

• snartfaster

på sommaren börjarjag jobba så pass tidigt att det inte alls känns som läge att äta frukost när jag går upp vid 4-snåret 8och rast har jag sedan först 9.30 så något MÅSTE jag äta för att klara mig ända dit). jag har löst det så att jag dricker min frukost och varvar mellan smoothies, drickyoghurt, välling och färdiga naturdiet/nutrilett/vad de nu heter och kanske någon banan eller så, så att jag i allafall får i mig någonting. sen äter jag något mer rejält på rasten, då jag också hunnit bli hungrig. Så någonting sånt och sen en rejälare lunch skulle vara mitt förslag.

Svar på tråden Jag klarar inte av frukost! Alternativ?