• Ladycocos

Antalet mogna ägg i förhållande till äggblåsor... Hur många ägg fick du ut??

Dags för ÄP i början på nästa vecka...

VUL idag visade ca 30 äggblåsor som reagerat på behandlingen.. Men jag vet ju att antalet blåsor inte motsvarar antalet ägg som man får ut.. Och att det inte heller är bra med för många ägg!! Bättre med lite färra av bra kvalitet!! Troligen ska jag dra ner Puregon-nivån efter idag...

Men jag undrar om det finns någon ungefärlig siffra på hur många mogna äggblåsor som verkligen innehåller ägg? Någon som vet hur många blåsor som tömdes vid ÄP och hur många ägg det blev???

• Svar på tråden Antalet mogna ägg i förhållande till äggblåsor... Hur många ägg fick du ut??
  • Miiikaaa

Jag hade runt 18 äggblåsor (har jag för mig, någonting runt där)
    och fick 11 ägg..

• Missne

Jag hade 10 äggblåsor som innehöll 8 ägg. 5 befruktades varav 3 blev toppkvalitet.

• cackaka

Jag hade 32 äggblåsor och fick ut 29 ägg. Men bara 2 som befruktades.

• cuteswegirl

25 äggblåsor 20 ägg, 15 som blev befruktade, 4 av topp kvalité

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090614
  • Hope2003

10 äggblåsor, 8 ägg och 5 i topp kvalité...!!! Super nöjd!

hoppet är det sista som överger människan...
  • Ladycocos

Intressant att det blir så olika resultat. Undrar vad som gör det?? Jag ska nu dra ner dosen Puregon för att dämpa tillväxttakten lite...

• Skruttefia

8 äggblåsor - 10 ägg (det fanns några ägg i småblåsorna också). Samtliga befruktade varav 7 normalt och 5 av toppkvalitet.

Mamma til A 060121 & BF 090606
Svar på tråden Antalet mogna ägg i förhållande till äggblåsor... Hur många ägg fick du ut??