• NeA 84

hur sjutton stänger jag av "musplattan"????

hur stänger jag av muspekarplattan (eller vad de heter) på min
    bärbara dator?
    använder en vanlig mus, å kommer åt den där jäkla plattan hela tiden. irriterande....

• Svar på tråden hur sjutton stänger jag av "musplattan"????
  • bellanbus

Nere i listen till höger finns där en ikon som heter antingen "touchpad" alternativt "mousepad" el ngt i den stilen. Högerklicka på den så ska det gå att stänga av den.

• bellanbus

På min heter den "pekplatta på" och där kan man välja antingen av eller på.

• NeA 84

jag har en helt ny dator....så jag är inte så haj på den här än.
    men om jag högerklickar på touch pad ikonen kommer de upp olika alternativ. men inget att stänga av....
    man kan gå in på egenskaper, men fattar inte vart man ska stänga av där....

• NeA 84

har ingen knapp tyvärr......men önskar jag hade

myselimysan skrev 2008-11-04 19:31:48 följande:
    Kan även finnas en knapp precis ovanför musplattan som du kan stänga av den på:)
  • bellanbus

NeA 84 skrev 2008-11-04 19:34:16 följande:

jag har en helt ny dator....så jag är inte så haj på den här än.men om jag högerklickar på touch pad ikonen kommer de upp olika alternativ. men inget att stänga av....man kan gå in på egenskaper, men fattar inte vart man ska stänga av där....
    Nere vid listen där du hittade touchpad, om du tittar längst åt vänster på den så är där en liten vit pil typ, sätt muspekaren på den så kommer det fram fler ikoner, där ska en ikon vara som heter "pekplatta" eller liknande där du kan högerklicka o stänga av.
  • NeA 84

har inte de...tyvärr....

bellanbus skrev 2008-11-04 19:40:47 följande:
    NeA 84 skrev 2008-11-04 19:34:16 följande: Nere vid listen där du hittade touchpad, om du tittar längst åt vänster på den så är där en liten vit pil typ, sätt muspekaren på den så kommer det fram fler ikoner, där ska en ikon vara som heter "pekplatta" eller liknande där du kan högerklicka o stänga av.
  • Teskedsmamman
    NeA 84 skrev 2008-11-04 19:49:13 följande:
    har inte de...tyvärr....
    Gå via kontrollpanelen så kommer du in till samma ställe som de har nämnt ovan.

Startknappen/kontrollpanel/mus
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Trasig Udda Strumpa

tror du måste ha drivrutiner till pekplattan så är det på min bärbara dator

kolla upp vad din bärbara dator heter gå sedan in på tillverkarens hemsida och under support så borde det finnas nånstans där man kan ladda ner filer till din bärbara dator leta dig fram till drivirutiner för pekplattan

låter det för krångligt så skriv här i tråden vad din dator heter borde stå nånstans på den
    så kan jag hjälpa dig o hitta rätt drivrutiner

• NeA 84

vilket krångel
    har vart inne på egenskaper för mus. men vette sjutton vart man stänger av den liksom. hittar inget sånt.

Trasig Udda Strumpa - Acer Aspire 5520....tror de är vad datorn heter.

• lia76

Själv så har jag så jag kan trycka på FN knappen och sen F1
    Det är som ett hänglås på den tangenten och den "låser" musplattan

Ida 080901, Stella 060923
  • Trasig Udda Strumpa

support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5520.html

denna datorn?

i så fall är det dom här drivrutinerna du ska installera

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5520/vista/.sp1/Touch Pad_Synaptics_V10.0.15.0&ALPS_V7.0.1101.17_Vista_SP!.zip

installera dom och efter det så borde du få en ikon nere i högra hörnet där det står något om touchpad
    högerklicka eller vänsterklicka på ikonen och se om du hittar något om stänga av pekplattan där

hittar du ingen ikon i höra hörnet så gå gå in via start-kontrollpanelen-mus

jag hoppas du förstår mina förklaringar svårt o förklara när man inte ser datorn :/

• Trasig Udda Strumpa

den länken för drivrutinerna verkar inte funka

så istället för du nog göra såhär gå in på den här länken

support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5520.html

ungefär halvägs ner på sidan så står det såhär:
    Please ensure that VISTA SP1 is installed on your system prior to installing these drivers!
    Driver incompatibilities on a system without VISTA SP1 might affect usability.

titta precis därunder där står det Drivers and utilities tryck där och sen väljer du filen som börjar med Touch pad

hoppas du för löst det hela

kan va knepigt det där med o hämta Drivrutiner men man får ha tålamod helt enkelt

• znozy

Haha härligt när ett system är byggt på olika sätt/visar olika saker! :D

• grabbarna

jag har också en acer inte samma modell dock men jag verkar inte kunna stänga av pekplattan tydligen kan man det på de dyrare varianterna och dit här inte min men om jag högerklickar på ikonen touchpad som finns nere till vänster och går in på egenskaper för mus kan jag under slag välja att inaktivera slag vid skrivning och det verkar fungera nu flyttar inte muspekaren runt bara för att jag råkar komma åt plattan.

Svar på tråden hur sjutton stänger jag av "musplattan"????