• Anonym (Orolig)

Ringorm/Revorm eller annat eksem

Jag har haft världens utslag på ögonlocken i snart 10 år. Jag blir helt torrfnasig och "skinnflådd". Ögonlocken är illröda och på ren svenska så gör det fy jävla ont!

Det har varit bra i ett par år nu. Det kom litegrann men det kunde jag snabbt få bort med kortisonsalva.
    Men nu är det tillbaka värre än någonsin.
    Ingen läkare tar mej på allvar när jag söker hjälp. Första gången var jag så ung så jag vågade inte opponera mej. Jag skulle bara tvätta med tvål och vatten. Tjo hej... kom inte i närheten av mina ögonlock med en tvål... Jag dör hellre...
    Nu var jag återigen till läkare och han svor mest o skämtade. Det är inget skämt... Nu har det spridit sig oxå....
    Jag har på ögonlock, under ögonen, under näsan och runt hela munnen. Jag har även en rund fläck på armen och en på benet.
    Jag ser så jävlig ut att jag endast går ut om jag verkligen måste och då har jag mössa nerdragen över ögonen och jackan över munnen.

MIn mamma har samma symptom men inte lika svårt... Och nu har jag även hittat en fläck på min ettåriga dotter...
    Så det måste juh antingen vara så att vi smittar varandra eller att vi har något i hemmet som ger oss dessa utslag... Mina vänner har inte fått det.
    Det känns som om jag har böldpest ungefär och att alla bara skrattar åt mej när jag söker hjälp. Jag börjar förstå det här med depression... Jag är nog snart där...

Jag kollade upp det här med ringorm/revorm eftersom jag jobbat i djurstallar men det stämmer inte med symtomen...

Finns det någon som haft liknande besvär som jag beskriver och som har fått hjälp... Skulle vara intressant att få höra om det i så fall...

MVH Orolig mamma

• Svar på tråden Ringorm/Revorm eller annat eksem
  • Anonym (Orolig)
    Gummsan skrev 2008-11-04 19:43:25 följande:
    huden.nu/dermatologen/patinfo/41-50/49.shtml  Någon hjälp? Pröva att byta tvättmedel me
    Jag har bytt allt jag kan komma på.
    Tvättmedel, sköljmedel, tvålar, schampon, balsam, diskmedel.... ja allt....

Ska kolla länken o se om den kan hjälpa...
Svar på tråden Ringorm/Revorm eller annat eksem