• Anonym

HJÄLP! Insemination: Hur, var, kostnad?

Som rubriken säger: Om man vill genomgå insemination, hur gör man? Vart kan man vända sig? Vad kostar det? All information tas tacksamt emot. Kan tillägga att jag bor i Skåne.

• Svar på tråden HJÄLP! Insemination: Hur, var, kostnad?
  • Anonym

vad menar du med insemination? provrörsbefruktning ?

• Anonym

Insemination är inte det samma som provrösrsbefruktning. Med insemination menas att att manens sperma förs in i livmodern.

Med prövrörsbefruktning är det precis om det låter en befruktning i porovrör dvs man tar ut ägg från kvinnan och spermier från mannen och för tillbaka ett befruktat ägg.
    Så skillnaderna är stora med de olika.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej TS med din fråga, tror det är olika beroende på var du går och bor. Men om jag inte har fel så ska kostanden gå på högkostnads skyddet så det handlar ju inte om massor med pengar. Men jag kan ha fel det jag skrev nu är sånt jag läst för över ett år sen så kan minnas fel.

• regnbågsbaby

Är du singel eller är ni ett par?? Först tar man blodprover för att kolla så man inte har köns sjukdommar osv, gör en gynkoll så man inte har något som förhindrar en insemination som tex sammanväxta äggledare.. om ni är ett par så får ni en remiss till en fertilitetsklinik av gynekologen. Är du singel så får du kontakta en klinik i Danmark, men du kan ta alla prover som behövs här i sverige innan.

♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • Citylatina

Jag rekommenderar andrologen på sophiahemmet i sthlm, bra priser,trevlig personal och respektfullt bemötande.

Jag vet inte om du är singel, homosexuell eller så men de har bästa priserna på inseminationer i sthlm och vi lyckades på första försöket hos dom. Jag och min make.

• Citylatina

Oj missade att ni bor i skåne, vad synd. Men om ni ska på semester eller något i stockholm så....

• Anonym

Jag har en dotter och bor för närvarande med hennes pappa. Men vi är på väg att separera och jag vill ha ett barn till, därav min fråga. Jag är 37 år gammal och att hitta en ny karl gör man ju inte sådär i en handvändning... Därför känns insemination som ett alternativ.
    Regnbågsbaby: Är det Storkkliniken du syftar på?
    Citylatina: Tack för tipset, men Stockholm känns lite avlägset...

• regnbågsbaby
    Anonym skrev 2008-11-05 22:11:35 följande:
    Jag har en dotter och bor för närvarande med hennes pappa. Men vi är på väg att separera och jag vill ha ett barn till, därav min fråga. Jag är 37 år gammal och att hitta en ny karl gör man ju inte sådär i en handvändning... Därför känns insemination som ett alternativ.Regnbågsbaby: Är det Storkkliniken du syftar på? Citylatina: Tack för tipset, men Stockholm känns lite avlägset...
    Är du separerad sen så får du ingen hjälp i sverige..och på sofiahemmet måste man vara man o kvinna för att få behandling tyvärr..så ja Danmark är ett bra alternativ..Det finns jättemånga olika kliniker i Dk. Den billigaste som jag vet om är Nordica..Stork och Vitanova är två av de dyraste..
    ♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • presens konjunktiv

Som sagt - är du singel får du ingen hjälp i Sverige. Titta in till oss i Planerar barn - queerfamiljen. Där finns massor av info om olika kliniker.

Tradition and habit are not sound arguments. Construct a valid argument or stop talking!
  • Anonym

Regnbågsbaby: Har du någon länk till Nordica? Har du någon erfarenhet om de olika klinikerna förutom pris?

Presens: Tack för tipset, jag kikar genast in till er!

Svar på tråden HJÄLP! Insemination: Hur, var, kostnad?