Hur snabbt efter förlossningen försvann ditt karpaltunnelsyndrom?
Undrar bara hur länge man ska dras med det?
Undrar bara hur länge man ska dras med det?
jag kanske är dum nu men jag har aldrig hört talas om det
Mitt KOM efter graviditet... försvann efter andra grav ( har 14 mån mellan barnen)
vad är det för nånting,,? kan någon berätta
Det är när fingrar och händer svullnar upp av vätska, fingrarna "somnar" och domnar bort. Inget alla har såklart men vi är nog en hel del som råkat ut för det under graviditeten.
www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
här ka ni läsa!!
Om det är det som Kristin28 beskriver så försvann det nog efter ett par dagar.
Dagen efter
jag fick mer problem efter graviditeten hade svårt att köra bil "tio i två" samt köra barnvagn blev rekommenderad av min läkare att hålla ratten i underkant i bilen...bla
Jag har fortfarande problem men det pga att jag har problem med att vätska samlas i kroppen och får vattendrivande för det
åh jag hoppas det försvinner snabbt..
har sååå ont numera..
hur mkt skit ska man få ta?
foglossning, ischias, depression, ingen matlust, halsbrännan från helvetet, svullna elefantben och senast karpaltunnelsysndromet.. blää
Min läkare sa att iom att jag fick besvär så tidigt (v12) så får jag räkna med att det nog blir värre mot slutet av graviditeten då man dessutom kan dra på sig en hel del vätska. Huuu! Det har blivit betydligt bättre sen jag fick träningsprogram och natt-skenor att ha på handlederna. Nu vaknar jag bara ett par gånger per natt. Men huuu vad det gör ont! Kan inte cykla längre, inte bära matkassar, och när jag sätter nålar och annat finmotoriskt på jobbet (är sjuksköterska) så tappar jag känseln i fingrarna.
Gnäll, gnäll.. ;) Men jag hoppas SÅ på att det går över när bäbisen är ute, det är tydligen det allra vanligaste. Men om inte annat så kan man ju operera det i så fall, det gör de ju helst inte under graviditeten.
Det tog flera månader. Det blev värre efter förlossningen och handleden hoppade ur led hela tiden.. fantastiskt skönt när man går o bär på en bebis hela dagarna dessutom. Men efter kanske 3 månader så försvann det, eller om det var 4 månader.. minns inte riktigt