• Anonym (Lisen)

Karolinakliniken - någon som vart där?

Funderar på att ringa dit om våran barnlöshet, men hjälper dom även mot PCO och vad kostar ett besök där? Någon som vet? Annars är det någon som vet någon bra gynekolog i Linköping som är kunniga om PCO och inte har svindyra priser?

• Svar på tråden Karolinakliniken - någon som vart där?
  • Anonym (Lisen)

puff

• Anonym

Menar du Karolinamottagningen i Uppsala? Har haft gyn där och tycker de är jättetrevliga och bra men vet ingenting om det du beskriver PCO etc

• Anonym (Lisen)
    Anonym skrev 2008-11-04 22:46:18 följande:
    Menar du Karolinamottagningen i Uppsala? Har haft gyn där och tycker de är jättetrevliga och bra men vet ingenting om det du beskriver PCO etc
    Tänkte mer i Linköping. Men det går ju under samma namn så det kanske är ungefär samma.
  • caroline 32

Ja jag har varit där !! Jättebra ställe som jag absolut kan rekomendera dej !

Besöket kostar som ett vanligt besök, alltså 250 kr.

• Anonym (Lisen)

caroline 32 skrev 2008-11-04 22:51:28 följande:

Ja jag har varit där !! Jättebra ställe som jag absolut kan rekomendera dej !Besöket kostar som ett vanligt besök, alltså 250 kr.
    OKej, vet du om det är lång kö eller så?
    Och, du behöver inte svara om du inte vill, men vad var du där för? :)
  • caroline 32

Dom prioriterar barnlöshetsorsaker och då brukar man få komma inom en ganska rimlig tid. Däremot tar dom inte in "vanliga" för rutinkontroller tex. I alla fall inte när jag var där sist.

Vi har genomgått ivf så vi gjorde en distansbehandling i Falun och då sköttes allt annat av Dr Damm på Karolinakliniken. Hon är verkligen toppen ! Rak och ärlig, inga krussiduller och super gullig !

Jag hade en manlig gynekolog i många år men kände att jag behövde en kvinnlig och då vände jag mej till Dr Damm och blev så nöjd!

Ring och fråga om dom har kö eller om du kan få boka ett besök. För mej var det så att jag fick skriva ett brev om vad jag varit med om innan och sen bokade dom in mej på ett besök. Så jag råder dej till att ringa och fråga så du får rätt info.

Lycka till !

• Anonym (Lisen)

caroline 32 skrev 2008-11-04 23:03:30 följande:

Dom prioriterar barnlöshetsorsaker och då brukar man få komma inom en ganska rimlig tid.
    Barnlöshet är det ju, så då borde det gå bra.
    Så jag ska absolut ringa dit och kolla.
  • Anonym (Lisen)

caroline 32 skrev 2008-11-05 13:01:58 följande:

Berätta hur det gick !
    Ja, det ska jag göra. Ska ringa dit imorn :)
Svar på tråden Karolinakliniken - någon som vart där?