• Anonym (Hustru)

Svullnad ovanför penisroten?

Min man (37) har rakat sig ovanför penis, något han gör då och då, men nu upptäckte han att det på hans högra sida av det som på kvinnan kallas venusberget är alldeles svullen där det brukar vara hårigt. Han har inte sökt läkare än... Någon som har någon idé om vad det kan vara?

Det är inte någon rodnad och han är inte öm, utan har bara som en bulle ovanför penisroten, innanför ljumsken. Sitter det kanske någon lymfkörtel där?

• Svar på tråden Svullnad ovanför penisroten?
  • Anonym (Hustru)

Ingen som har hört talas om något sådant?

• Anonym

Kan det kanske vara en igentäppt hårsäck? Jag fick det en gång (är iofs tjej) men ena sidan av f***n svullnade upp något oerhört, sedan tog det några dar innan det blev rött och började göra ont.

• Anonym (Hustru)
    Anonym skrev 2008-11-04 23:58:56 följande:
    Kan det kanske vara en igentäppt hårsäck? Jag fick det en gång (är iofs tjej) men ena sidan av f***n svullnade upp något oerhört, sedan tog det några dar innan det blev rött och började göra ont.
    Nej, har själv haft sådant, den här svullnaden är mycket mycket större, täcker större delen av det (före detta) behårade området ovanför penis. Har nu iallafall googlat mig fram till att det sitter lymfkörtlar där, så kanske är det en förstorad sådan.
  • Anonym (Hustru)

Puffar igen!

• Anonym

Be han ringa sjukvårdsrådgivningen.. Eller om han inte riktigt vågar så ring du å fråga vad det kan vara..

• Anonym

Svullna lymfkörtlar brukar vårdcentralerna vilja kolla upp om de håller i sig mer än nån vecka. Ring och fråga om råd.

• Anonym (Hustru)

Han fick beskedet av läkaren han var hos att det var ljumskbråck. Nu väntar tydligen operation.

Var fjärde man får ljumskbråck!

• ysondre

Ojdå, hoppas allt går bra med operationen och att han slipper det sen!

• Glennswe

Tack vare denna tråd fick jag träff vid sökning på "svullnad ovanför penis". Jag hade inte en tanke på ljumskbråck vilket även är min diagnos. Sen kunde jag läsa vidare på 1177.se, kontakta läkare och ska nu få en enkel operation.
    Ibland vet man inte vad man ska söka efter.

Tack för tråden!

Svar på tråden Svullnad ovanför penisroten?