• ThisIsMe

Behöver tips på trevliga billiga saker att göra i Stockholm

Nästa vecka fyller jag 25 och min pojkvän kommer hit till Stockholm för att hitta på nåt med mig. Men vad ska man göra? Jag har en tenta dagen efter så borde egentligen sitta hemma och plugga hela dagen men jag tänkte ta några timmar ledigt och "fira" lite. Problemet är att vi båda är mer än panka och egentligen är tom tunnelbanan för dyr så billigt eller helt gratis måste det vara. Så vad hittar man på? Något trevligt mysigt som tar ett par timmar, typ museum eller liknande, nåt man inte gör varje dag. Några tips?

• Svar på tråden Behöver tips på trevliga billiga saker att göra i Stockholm
  • roligare

etnografiska museet kan jag rekommendera. de har ett trevligt fik också, kan man runda av med det...tyvärr är det inte gratis entré längre, kostar 60 spänn.

• Tecken

Vaktavlösningen vid slottet? Den är ju gratis.

• ThisIsMe
    Tecken skrev 2008-11-05 12:56:35 följande:
    Vaktavlösningen vid slottet? Den är ju gratis.
    Tack! I like gratis!
  • CosmicCat

Promenad på Djurgården och ta  med lite picnic, typ varm choklad och ostfrallor (det är ju ingen värme ute direkt)

• mosterYster

Man brukar ju inte turista i sin hemstad, men sedan jag flyttat har jag besökt Sthlm några gånger. Sist hade jag några timmar att slå ihjäl på egen hand (maken jobbade) och tog en båttur. De avgår från... eh, kajen vid kungsan, om du fattar, och det finns en som tar strax under en timma och en som tar 1 h 50 min. Jag tog den långa. Tror den hette "Under Stockholms broar" el ngt liknande. Kostar 180 per person, men helt klart värt pengarna. Mysigt, det var helt OK att åka själv men jag hade så gärna haft maken med . Man kan även köpa vin, kalla och varma drycker och lite chips o dyl på båten. Jag är SÅ glad att jag åkte, dessutom fick jag veta en massa kuriosa om Stockholm och dess vatten. Två slussar åkte vi också igenom. De avgår kl 11, 13 och 15 TROR jag, men det bör du kolla upp. Biljetter köper man precis intill, i det gula (?) turisthuset.

• ThisIsMe

Tack tack för tipsen! Ska definitivt kolla in den sidan.

mosterYster: 180 kr/pers är lite väl saftigt när man är mer än pank men jag ska definitivt komma ihåg ditt tips till i sommar.

Svar på tråden Behöver tips på trevliga billiga saker att göra i Stockholm