• Noir Lo

Vågar inte testa... Hjälp!

Jaha såhär är det. Sista mensens första dag fick jag den 4 okt, 6 okt börja jag med Puregon och den 19 okt va det dax att låta min äggblåsa få släppa med Pregnyl. Vi hade sen som vi skulle och i lördags asså den 1 nov hade jag testdag men hade sån mensvärk att jag tänkte att den kommer ju att komma närsom, mensen asså!

Har haft mensvärk till å från och det har verkligen känts precis som innan den kommer men den har inte kommit än!
    Nu har jag blivit asfånig för nu vågar jag inte testa, bara tanken av det får mig att bli så nervös så jag börjar skaka och få hjärtklappning.

Har lite svårt att äta och känner mig helt kurrig i magen på något konstigt sätt...

Vad tror ni? Hjälp mig här!!
    Jag kommer ju bli så ledsen när jag testar neg!

• Svar på tråden Vågar inte testa... Hjälp!
  • Noir Lo

Shit jag går under snart och det känns som jag ska spy! GAH

• s v e a

Men testa! Jag blir ju nervös!!

Jag vet hur det känns, men för mig var ett negativt resultat bättre än ovissheten. Jag blev helt galen av att inte veta!

hoppas att du får ett stort pluss på stickan!

kram

• Noir Lo

Men va tror ni då? Hur stor chans har man % varje månad??

• hanssons

Är det fel att lägga sig i denna diskussion som man? Jag gör en chansning.

Min fru och jag försökte under 4 år att få barn. Vi lyckades några gånger men det resulterade i missfall (vid första tillfället var det utomkvädes och ena äggledaren fick opereras bort). Vi gick på utredning men inget fel kunde konstateras. Efter lång väntan (tror det tog ett år) så fick vi testa med Pergotime och blev gravid direkt. En vecka efter konstaterad graviditet fick min fru en rejär blödning och vi väntade på det värsta. Det visade sig vid ul att det fanns tre uppklarningar med hjärtslag i två av blåsorna. Ett av fostren tillbakabildades vid vecka 10 men detta resulterade i vår första dotter som idag är 2,5 år. Nästa graviditsförsök var under förra året. Åter igen med Pergotime. Första gången misslyckades detta försök. Men gång två fick vi träff. Tvillingar som idag är 7 veckor gamla. Såg att du testat Pergotime tidigare och Puregon verkar vara nåt liknande(?) Min fru fick vid båda graviditetstillfällena Fragmin (blodförtunnande medel) för att minska missfallsrisken. Jag vet inte om vi ska se detta som någon vetenskaplig statistik men det kanske ger dig lite hopp. Min fru verkar ha rubbningar i äggproduktionen men för oss var detta lösningen. Förstår hur tungt det känns och efter så lång väntan och längtan.
    Håller tummarna för dig.

Visst ja, min fru hade mensverk i början av sista graviditeten.

Hoppas att denna information stärker dig och inte sänker dig även om någonting skulle gå på tok denna gång.

• makima

Började själv få  molvärk (mensvärk) 1 vecka innan BIM. Det har fortsatt och är nu gravid i v. 6Skrattande. Molvärken har fortsatt, inte hela dagarna men emellanåt. Det är din livmoder som redan börjar tänja på sig för att ett foster ska få plats.

Så jag tror faktiskt att du är gravidFlört

Lycka till!

Gravid BF 090630
  • LillaFrun

Ts
    Hur går det vännen?
    Har du testat än?
    Det verkar ju faktiskt lovande att du inte fått mensen än.
    Kram

s v e a skrev 2008-11-05 00:15:45 följande:

Men testa! Jag blir ju nervös!!Jag vet hur det känns, men för mig var ett negativt resultat bättre än ovissheten. Jag blev helt galen av att inte veta!hoppas att du får ett stort pluss på stickan!kram
    Vad jag hålle rmed dig, mitt minus kändes mycket bättre än ovissheten, den var så otroligt knäckande.
    Jag som tagit hormoner mådde ju skit och det var ofattbart jobbigt att känna sig så gravid och sen bara vara "skendräktigt" pga hormonerna.
Svar på tråden Vågar inte testa... Hjälp!