• Caranlachiel

Hjärtslag på 155-160 men ändå fått en pojke?

Nu är jag BARA intresserad av er med barn som haft hög puls i magen.

Kvinnor har ju högre puls än män i vuxen ålder så jag tycker absolut det känns troligt att det är likadant även när de ligger i magen. Men skulle vilja se utfallet på den här omröstningen...

Var hos MVC idag nämligen och mätte 155-160 slag i minuten. Mamma är nu helt övertygad om att det är en tjej.

Vecka 21 - and counting! (BF 21 mars)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjärtslag på 155-160 men ändå fått en pojke?
  • Nyfiken gul

alla mina tre POJKAR har legat på hjärtslag mellan 150 och 160.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Cecese

Sista sonen hade så höga. I v. 41+3 låg jag med ctg ungefär en timme och typ 95 % av tiden låg hjärtljuden 150-160, resten av tiden pendlade det mellan 138-195.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Pumisen

Nu har inte vi fått våran klimp ännu, men enligt 3d ul så är det en pojke o har legat på 150-160 hela tiden!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ebba 060303 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror BF 081213 ♥¸.?°´¯) ♥
  • HNA

ta det med en nypa salt. det är bara ett gammalt skrock det där med hjärtljudet. jag väntar en tjej och hennes hjärtljud ligger på 140 hela tiden......

• raspberryrevolution

fast är det inte så att flickor ligger sällan under 140 medans pojkar ligger på båda hållen. Sällan man hör att nån som väntar en flicka ligger mycket under 140 alltså. men det är vanligt att pojkar ligger både högra och lägre.

• Caranlachiel
    anja39 skrev 2008-11-05 10:55:20 följande:
    ta det med en nypa salt. det är bara ett gammalt skrock det där med hjärtljudet. jag väntar en tjej och hennes hjärtljud ligger på 140 hela tiden......
    Möjligt att det är skrock vad gäller bebisar. Däremot är det vetenskapligt bevisat att kvinnor har högre puls än män generellt sett.
  • Pumisen

Enligt min bm så beror bebisens hjärtljud hur aktiva i magen dom är just när dom kollar... Vilar dom är hjärtljuden lägre o tvärtom när dom är aktiva.
    Jag tycker det är en ganska bra förklaring!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ebba 060303 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror BF 081213 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sweetangel78

När bebiens puls var högre så var det en gosse i magen båda gångerna.

• Caranlachiel
    Pumisen skrev 2008-11-05 11:00:31 följande:
    Enligt min bm så beror bebisens hjärtljud hur aktiva i magen dom är just när dom kollar... Vilar dom är hjärtljuden lägre o tvärtom när dom är aktiva. Jag tycker det är en ganska bra förklaring!
    Ja det var så min BM förklarade det höga hjärtljudet denna gången. Tror inte heller just denna mätningen sa så mycket. Sist låg den på 150.
  • CeeJay

Jag fick två flickor med varierande hjärtljud, den ena på ca 140 och den andra på ca 155 i snitt.

Min syster fick två pojkar och hade samma "hjärtljudsstatistik" som mig dvs en med högt och en med lågt.

Svar på tråden Hjärtslag på 155-160 men ändå fått en pojke?