• nummer1

g-punkten...

nu sitter vi å diskuterar detta eviga ämne.. KVINNANS G-PUNKT.
    vi vet att det finns i råttan, MEN finns det även i röven?

varför vi undrar är för att min kompis kom då dom körde i 2:an, utan nån beröring på "utsidan" ;)

hjälp oss lösa detta mysterium ;D

• Svar på tråden g-punkten...
  • Anonym (MannenZ)

Nej den finns inte i rumpan på er tjejer (även om ni kan gilla analsex)
    G-punkten är killens prostata!
    Men... prova en stor dido därbak och vaginalt sex! Penis trycks mot framsidan av slidan! *mums*

• OcinO
    nummer1 skrev 2008-11-05 11:47:32 följande:
    hoohoo ;P
    du får väl prova själv
  • Anonym

Finns G-punkten överhuvudtaget?

• Oliner
    nummer1 skrev 2008-11-05 11:24:51 följande:
    nu sitter vi å diskuterar detta eviga ämne.. KVINNANS G-PUNKT.vi vet att det finns i råttan, MEN finns det även i röven? varför vi undrar är för att min kompis kom då dom körde i 2:an, utan nån beröring på "utsidan" ;)hjälp oss lösa detta mysterium ;D
    Har träffat en kvinna som kom lättare av analsex än vaginalsex, vet inte om det är nån g-punkt eller nåt där =S

Det är ju längre bort från klitoris så är nog inte den vanliga g-punkten som stimuleras, hmmm ska följa denna tråd så kanske man kan lära sig nåt
  • Oliner
    Anonym skrev 2008-11-05 12:27:29 följande:
    Finns G-punkten överhuvudtaget?
    Förhoppningsvis, annars har man slitit i onödan många gånger :_)
  • nummer1

hmm vi har alltså upptäckt ett mysterium...

för jag har för mig att jag hört de tidigare också att de är ganska vanligt att de är lättare att komma vid analsex..

kanske har med avslappningen att göra?!
    eftersom man verkligen måste vara avslappnad för att analsexet ska funka... = lättare att komma

bara en fundering.. va tror ni?

• CuteElliz
    nummer1 skrev 2008-11-05 13:41:27 följande:
    hmm vi har alltså upptäckt ett mysterium... för jag har för mig att jag hört de tidigare också att de är ganska vanligt att de är lättare att komma vid analsex.. kanske har med avslappningen att göra?! eftersom man verkligen måste vara avslappnad för att analsexet ska funka... = lättare att komma bara en fundering.. va tror ni?
    kan va så... men de som kallas g-punkten för kvinnor brukar va en specifik punkt på insidan av slidan som de så fint kallas...
  • CuteElliz

G-punkten, eng. Gräfenberg Spot eller G-spot, är en erogen zon som ligger mellan urinröret och den övre delen av slidans främre vägg. Om den stimuleras via slidväggen kan kvinnan få orgasm. G-punktens betydelse för den kvinnliga orgasmen är delvis omtvistad. Den är uppkallad efter sin upptäckare Ernst Gräfenberg.

Vissa verk behandlar den manliga G-punkten, och då brukar man i allmänhet mena prostata som kan stimuleras via anus.

sv.wikipedia.org/wiki/G-punkt

• Oliner
    nummer1 skrev 2008-11-05 13:41:27 följande:
    hmm vi har alltså upptäckt ett mysterium... för jag har för mig att jag hört de tidigare också att de är ganska vanligt att de är lättare att komma vid analsex.. kanske har med avslappningen att göra?!eftersom man verkligen måste vara avslappnad för att analsexet ska funka... = lättare att kommabara en fundering.. va tror ni?
    Är ju mycket nerver och allmänt känsligt område, så kan ju vara med det också, ryggraden sitter ju inte allt för långt bort och där går ju alla nervtrådar, kan vara med det kanske.

Hur skiljer sig en analorgasm från en vaginalorgasm???? är det nån kvinna som haft båda som kan svara.
Svar på tråden g-punkten...