• Lisen08

Bästa stället att köpa ny dator?

Har leasat bärbara datorer i flera år och vill nu köpa en stationär.
    Behöver en vanlig arbetsdator, ingen värstingmaskin med andra ord.

Var är bästa stället att köpa en dator egentligen? På nätet? Under julrean på någon av de stora butikerna? I en liten datorbutik?

*noll koll*

• Svar på tråden Bästa stället att köpa ny dator?
  • Janneman

Beror på var du bor. Har du nära till någon av NetOnNets lageshopar så skulle jag rekommendera att du köper där. Dom har mycket hög servicenivå och det är aldrig probelm för seriösa kunder när det gäller reklamationer. Om du inte kan köpa i lager shopen så är det lite krångligare med ev raklamationer på nätet.
    Elgiganten, On Off med flera stormarknader har ju mest gammal skåpmat till låga priser. (maskiner som är uppköpta som överskott när de fasas ut mot modernare) Då rekommenderar jag nog en lokal specialbutik för just datorer.

• Tomas78

Jag rekommenderar Dustin AB.Har bra leveranstid och service.

• Janneman

Kom att tänka på Misco och Komplett. Har bara goda erfarenheter där också.

• Erics mamma

Inetdata köpte jag min nya på. Beställde via nätet på söndag, hämtade den på tisdagen.

• c0ol

Dell är bra, sen har du ju andra nätbutiker som dustin, inwarehouse, misco. Men får då en del nackdelar med att det blir krångligare med eventuella reklamationer.

• inze

Köpte min stationära på Dell. Kollade runt en hel del och fick i alla fall då bäst/mest dator för pengarna där. Priset verkar inte ändras så mycket där men däremot hårdvaran. Nu får man 3 GB minne (jag fick bara 2) och det är en annan processor.

• Viewsonic

Online: Datorbutiken, Komplett, Dustin Home, Misco, Dell, InWarehouse.

Liten butik kan rekas om de ger bra och snabb service.

Stora butiker ger väl ingen service att tala om. Då kan man nog lika gärna handla online.

Det beror lite på vad du har för behov.

• Lisen08

Dell kommer jag dessvärre aldrig handla av igen. Har leasat en dator därifrån. Datorn har varit seg från dag 1. Dells support har testat den online och håller med om att den är fruktansvärt seg.

Jag har alla försäkringar som går att ha p åden, men Dell vägrar att komma ut på plats och fixa och ominstallera den åt mig, utan menar på att jag ska göra det själv. Vilket inte jag tycker...

Tack snälla för era svar! Ska kika runt!

• Viewsonic

Jag har handlat från Komplett och Dustin Home. Den senare var supersnabb.

• Lisen08

Okej,

men vet du något om servicen om något går fel?

Har som sagt dålig erfarenhet av det, så jag vill inte gärna gå på en nit igen.

Viewsonic skrev 2008-11-05 16:07:59 följande:
    Jag har handlat från Komplett och Dustin Home. Den senare var supersnabb.
Svar på tråden Bästa stället att köpa ny dator?