• Bettis

Kan en 2 månaders bebis få tänder?!

Jag har en son som är 9 veckor idag.Har varit kinkig i flera dagar,dreglar mycket o stoppar in fingrarna i munnen ofta.Nu har jag och min sambo känt i hans mun och vi tycker att vi känner nåt vasst på tandköttet,ser ut som en tand är på väg.ÄR DETTA MÖJLIGT redan nu??!!Tycker det låter konstigt att han ska få tänder redan nu eller finns det barn som får tänder så tidigt?Tacksam för svar

• Svar på tråden Kan en 2 månaders bebis få tänder?!
  • Dino78

Jadå. Man kan t o m födas med tänder! Inte det vanligaste men inte heller jätteovanlgit!

DIF i själ och hjärta
  • Carinamamma84

Ja då
    Min son var 1mån när han första tand kom

• pulmones

ja absolut. min mammas vän föddes med en tand i underkäken!! haha förstå den

• LaPetau

Min son är 3 månader och har 2 tänder så visst kan dom det =) Han dregglade jättemycket och hade ständigt händerna i munnen någon vecka innan. Sedan var han jättegrinig en kväll och när jag tittade efter dagen efter så fanns där ett litet risgryn. 2 dagar efter kom tand nr 2.

• Carinamamma84

Så nu har min pojk som är 2½mån 3st tänder 2 nere 1 uppe så det idag dom två nya

• lobot

funderar på att min oxå börjar få tänder fast hörn tänderna där uppe. Börja när han va ca 2 månader att han dreglade och tugga på händerna hela tiden. Och nu blir han snart 3 månader och de håller fortfarande på. Vi känner nu att de blivit lite vassare där.

• Anna79

oj så det är verkligen sant. MIn 2 mån pojke har börjat få två utbuktningar i nederkäken, så då kommer det no snart. Han dreglar och biter på händerna jämt. 

Svar på tråden Kan en 2 månaders bebis få tänder?!