Naturlig hudvård och olja
Ni som håller på med detta, hur använder ni exempelvis raps- och olivolja, använder ni "vanliga" oljor eller specialbeställs det? Vad har man mer i skafferiet som kan vara bra för huden? Nyfiken.
Ni som håller på med detta, hur använder ni exempelvis raps- och olivolja, använder ni "vanliga" oljor eller specialbeställs det? Vad har man mer i skafferiet som kan vara bra för huden? Nyfiken.
Är det inte en endast själ som använder ex olivolja till något utöver matlagning?!
Gå in i No'poo-tråden :)
har kikat runt lite där men den kändes som väldigt avancerat..
Jag tror att de flesta använder "vanliga" oljor, från typ Konsum.
Jag är ingen expert, men man kan använda mycket av det man hittar i skafferiet. Honung, havregryn, salt... Beror på vad du är ute efter?
Jag använder olivolja och smörjer in mig med ibland, är en sån satans torris. Undrar om det kanske finns mer "effektivt" sätt att använda olja på än vad jag gör. Undrar också hur man som torris med superkänslig hud får ut mesta möjliga av sitt skafferi Är som sagt inte så avancerad och ingen "no poo'are"
du har ju hittat in i vår tråd nu så där finns massa ideer och tips! Kolla vår skönhetstråd och bloggen.
en tanke bara -- det räcker sällan med att bara använda oljor, man måste även förändra hur man tvättar sig. Undvika tvål och sulfater, inte tvätta för ofta osv.
hur ser dina rutiner ut?
Jag tvättar ansiktet så sällan det går faktiskt, i princip bara när jag har smink. Är som sagt supertorr och känslig.
Har testat mängder med ansiktskrämer, Dermalogica, Clinique, Clarins Eucerin, listan kan göras lång.. Tycker inte att någon har varit direkt dålig men heller inte så jag blivit nöjd.. De har liksom inte "räckt till" utan jag har i perioder fått smörja in ansiktet flera ggr om dagen i perioder då jag dessutom lätt får eksem (ofta under vinterhalvåret vid sömnbrist, stress odyl). Så.. känns inte som att jag hittat "min" kräm riktigt ännu men jag gillar ju "naturtänket"..
Vilken blogg är det du menar? Den har jag inte uppmärksammat. Kikat runt i er tråd och blir verkligen nyfiken men det känns som att det är väldigt avancerat för en newbie