• Anonym

Ständigt öm i ena bröstet?

Är över 40 år och inte gravid eller så, har ont och är öm i ena bröstet hela tiden, det går inte över och går inte omgångar med mens eller så.
    Det ena bröstet kan jag trycka hur hårt jag vill på utan att det känns nånting men det andra är alltså jämt ömt och jämnt ömt och ont runt omkring över hela bröstet.

Har aldrig gått på mamografi eller så och hur ska jag klara det då mammografi gör ont på icke ömmande smärtande bröst?

Tänker på bröstcancer det första så klart när bröstet gör så här ont hela tiden, men det stämmer inte med symptomnen på det och inte känner jag mig sjuk heller.
    Men vet att många bröstcancerpatienter inte behöver ha de typiska symptomen heller.

Nån som har nån idé om varför bara 1 bröst kan göra så här ont och det jämt? Kanske nån vet nån med dom symptomen och som faktiskt hade bröstcancer?

Och hur ska jag klara en mammografi med det här mycket onda och ömmande bröstet?????????

• Svar på tråden Ständigt öm i ena bröstet?
  • Anonym

Hej Jag har ont i ena bröstet som en punkt som ömmar mycket, känner om jag trycker mot eller ligger på sidan, eller klämmer.

Jag läste att man inte har ont i bröstet av cancer utan att man känner en knöl...Jag har haft problem i ca 4 månader....

Har funderat på att söka men vad säger man ..Jag har ont men ingen knöl´...Svårt

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-05 16:12:30 följande:
    Hej Jag har ont i ena bröstet som en punkt som ömmar mycket, känner om jag trycker mot eller ligger på sidan, eller klämmer. Jag läste att man inte har ont i bröstet av cancer utan att man känner en knöl...Jag har haft problem i ca 4 månader.... Har funderat på att söka men vad säger man ..Jag har ont men ingen knöl´...Svårt
    Samma här. Har inga knölar ellr så alls i det här bröstet vad jag kan känna, men då jämt så ont och ömt.
    Har du med ont hela tiden och då över och runt hela bröstet?
    Kan man ha nån slags hormonstörning då? Men då inbillar jag mig att båda brösten skulle vara drabbade?
    Enda jag vet är att jag har Endo, kan det bero på det?
    Har du Endo?

Jag försöker bara hitta nån förklaring för som du säger vad säger man om man ringer läkaren.....jag har ont men inga knölar? Då får man standardsymptomen på bröstcancern uppräknade för sig och ingen läkartid, fast bröstcancer kan visa sig på annat sätt...........och hur ska man klara en mammografi när man redan nu har så ont?
  • Anonym (VC!!)

Smärta kan oxå vara bröstcancer, alla cancertyper ger inte knölar. Gå till läkare, klart att du får en tid om du berättar det du har skrivit här!

Svar på tråden Ständigt öm i ena bröstet?