Har fått en klump i bröstet
Kände efter i går och kände en knöl i bröstet , vad kan det vara?
Inget kul eftersom vi har bröstcancer i släkten.
Detta är känsligt för mig.
Kände efter i går och kände en knöl i bröstet , vad kan det vara?
Inget kul eftersom vi har bröstcancer i släkten.
Detta är känsligt för mig.
Gå genast till en läkare!
De kan rätt snabbt avgöra om det är ofarligt eller om det bör kollas upp.
Har du ammat eller varit/är gravid eller nåt annat? För av hormoner kan man få snölar o saker som verkar värre än det är! Tänk på det. Man har mycket körtlar o saker i brösten! Så det behöver ju inte alls vara det värsta.
Och sen finns ju trots allt bra mediciner mot sånt nu.........
Ebben: Det är en relativt hård knöl.
Tja...........JAG har ingen aning!
Bara funderar om du varit gravid mm.För så KAN man få knölar mm,och vissa känns hårda!?
Men kolla med läkare för säkerhets skull,även om det ju inte alls behöver vara "något" att bry sig om. Bättre ta det itid ifall det nu visar sig vara nåt "dumt"!
Se till att bli undersökt NU och stå på dig ifall de säger åt dig att du inte behöver oroa dig. Fick själv diagnosen bröstcancer förra året och hade jag inte varit så j-la enveten som jag är så hade prognosen inte sett lika bra ut som den gör för mig idag.
Om inte annat så kan du iallafall få det konstaterat att det inte var något farligt och då behöver du inte gå och oroa dig.
Kramar
Pernilla
Man kan ha mycket körtlar även fast man inte fått barn. Jag har haft det sen jag fick brösten och då snackar vi 18 år sen. Körtlarna blir ju fastare ju närmre mens man kommer och en del kan kännas riktigt fasta och de finns i olika modeller och storlekar. Så ska det kännas!
De man ska leta efter är körtlar som eventuellt rotat sig fast, och som aviker från mängden.
Har du känt nåt avikande som du inte brukar känna, plus att det inte finns nån liknande körtel/knöl någon annanstans så hör med sjukvården.
Kramar till dig!!
Fick snabb tid i dag hos doktorn det var en varböld.
Så det var inget farligt.
Gu`va skönt tjejen!! Ha en skön fortsättning på sommaren nu!
Bra!! Där ser man att alla knölar inte är "farliga"!
Åhh, så skönt! Nu slipper du iallafall oroa dig.
Kram
Vad skönt att det inte var en elak knöl. Vad kommer dom att göra med den? fick du antibiotika? eller förvinner den av sig självt?
Dodisens mamma: De tömmde bölden på var. Kommer den tillbaka så blir det väl kanske någon antibiotka behandling.
Opps gav mig till känna men det är ju ok nu när allt är väl.
kram och tack för stödet .
ok, aj det måste gjort ont.. hoppas det blir bra med det nu ;) *kram*