• Anonym

Cheddardip på mcdonalds/burgerking/max

Jag är gravid i v 16 och har flertalet gånger ätit Cheddar dip under denna graviditeten..

Nu sa en kompis till mig att de kan vara farligt att äta under graviditet-- är detta sant??

Känner mig orolig som fan nu.:S Tänk om jag skadat mitt ofödda barn pgav en onödig dipp..:(

• Svar på tråden Cheddardip på mcdonalds/burgerking/max
  • ludenben

men dip är la ingen fara??

• Anonym

Varför skulle det vara farligt?

• Nyfiken gul

nej nej.. ingen fara!!

cheddardip är som att äta mjukost typ...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Michisen

Det är ju rent bullshit. Du kan äta vanlig cheddarost med om du känner för det, så smältdipen är ingen fara det heller. Sen är ju frågan hur nyttigt det är med skräpmat under graviditeten, men det är inget som är farligt per se i det egentligen heller.

Ta det lugnt, chilla och kolla livsmedelsverkets hemsida om det är något du undrar över.

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=12551&epslanguage=SV

• Anonym

Tack, ni är underbara.. Har gått och oroat mig för detta något så fruktansvärt..;)

Hehe nej självklart är skräpmat inte bra, men jobbar väldigt oregelbundet och tyvärr när man inte hinner laga mat så slinker man förbi..:/

Skall sätta mig och läsa på livsmedelsverkets hemsida så slipper det bli några mer liknande situationer..=) tack för hjälpem

• Michisen

Klart det slinker ner skräpmat även när man är gravid, det är ju lugnt med det med, hoppas inte du tog illa upp.
    Ja, läs på, det är inte sista gången folk kommer att titta på dig med anklagande min och säga: "Vadå, äter DU det DÄR?"
    Då är det bra att vara påläst och näsvist kunna svara att enligt livsmedelsverket så ska man äta fisk/ost osv.

Det är väldigt lite saker som de inte rekommenderar numera. Och blir man sugen på ex. grönmögelost så finns det mögelost från Kavli som funkar som substitut.

Så cheddardipen kan du mumsa på med gott samvete!
    Lycka till med graviditeten!

Svar på tråden Cheddardip på mcdonalds/burgerking/max