• mmonika77

Tupperwaresäljare

Jag har fått ett kanonerbjudande om jag provat på säljarjobbet i 5 veckor. Jag blir tvungen att vara med på 2 demonstrationer och hålla 2 stycken också. Allt verkar vara frid och fröjd men till problemet, vad är haken? Kan man liksom bara lägga av utan att de tjatar och gnatar? Hjälp mig för jag måste ha bestämt mig tills idag.

• Svar på tråden Tupperwaresäljare
  • MAGU

Hej!
    Jag är själv säljare och har varit det sen oktober 2004. Jag kan lugnt säga att du med godan ro kan prova på och har absolut inga krav sen efter att du har provat. Sen är det klart att det beror mycket på vem du har som gruppledare och så, men jag jobbar som gruppledare och jag skulle aldrig tjata eller tvinga mina säljare att vara kvar om de inte vill, det har jag inget för. Jag har fått mycket genom Tupperware och har även utvecklats enormt. Så jag säger bara kör och bestäm dig sen! :) Har du några frågor så är det bara att fråga!! :) Lycka till!

• mmonika77

Jag tycker bara det lät konstigt att man får så mycket för 5 veckor.

• mmonika77

Fritt val i katalogen för 1500:-
    Tackgåva
    Kylväska
    Båda quickcheffarna
    Spritspåsen

Till att börja med ifall jag bara går med och provar.

• MAGU

Vi här i stockholm har ett värde på 1500:- på våran demonstrationsutrustning men den är inte valfri, tackgåvan får man också och just nu för tillfället båda Quick chef. Spritspåsen får man om man fäljer med på träningsdemo, silikonbakunderlag om man har en egen försäljning på 2000:-, om man har med sig en gäst på träff så får man saxen, förs. på 5000:- så får man bakunderlag +kavel, förs på 9000:- fridgesmart set, 3 avtal efter de fem första v, dva om man vill fortsätta som säljare så får man hjälpreda m. vippskål och om man dessutom har en reryt under de första 5 v så får man en ultra plus 3 l (699 . Kylväskan antar jag att du får i värdinnekampanj på din startdemo om du har en förs på 3500:-. Så det stämmer säkerligen!

• mmonika77

Aha nu är jag med helt och hållet Tur att du finns! Det låter ju bra det där, jag ställer nog upp, men vet ej om jag vill fortsätta!

• mmonika77

Jo jag bestämde mig för att prova på det här. Har nu haft 2 demonstrationer! Har en tredje på tisdag så det ska bli spännande, är i valet och kvalet om jag ska fortsätta. tjänar man verkligen på det här eller är det mer att man får produkter?

En sak till de här produkterna, spritsen osv får man det automatiskt hemskickat?

Kram & tack för all hjälp!

• MAGU

Vad kul!! Hur har det gått då?? Får du ett bra kontaknät så kommer du snart att tjäna pengar! Jag kände också att det gick lite trögt i början och min sambo började tvivla om det verkligen var så bra. Men nu har det släppt och jag tjänar BRA med pengar... Dessutom har jag ju för tre månader sedan gårtt ut som gruppledare och tjänar då pengar på gruppen också. "Lönen" är nästan bättre än min ordinarie lön och jag lägger ju inte ner tid mer än 25-30% om man slår ut det på en månad. Så värt det är det absolut!!! Sen får du ju produkterna också och även från kampanjerna! Får en micro nu i dagarna som har ett värde på 2500:- i butikerna och nästa helg ska jag till Köpenhamn tex. Om du vill och vågar satsa så kommer det löna sig, tro mig!!

Produkter+premier får du automatiskt hemskickat till dig eller utdelat på träff. Hör med din gruppledare hur erat ship gör! Men var beredd på att det kan ta några veckor och även ibland många veckor innan man får sina saker!
    Vilket ship tillhör du förresten??

Kram Malin

• Cmed3

Hej!
    Jag måste bara fråga. Jag gick med som försäljare eller konsulent som det heter men jag skulle ha 5 demos på 5 veckor. Nu har jag bara klarat av 4 demos på dom veckorna ( ska tilläggas att jag fick startdemot precis före min semester så egentligen hade jag bara 3 veckor på mej). Vad händer då? Just nu tänker jag att jag kan fortsätta och sälja men tänker inte känna några krav på mej. För man göra så eller måste man sälja för visst mycket eller ha ett visst antal demosar?
    Hoppas att det går bra att jag frågar här ?

• MAGU

Självklart får du fråga!! I vårat ship så provar man då på jobbet i fem veckor och på de fem veckorna så ska man ha två-tre demon sen efter det så bestämmer man sig om man vill fortsätta eller inte. Väskan är ju den man ska jobba klart innan man slutar (i vårat ship 5600:- för den klassiska väskan , kan skilja sig från ship till ship), men då räknas ju startdemot in som försäljaren håller i.
    Detta jobb ska vara helt frivilligt och utan krav!!! Det enda jag "kräver" av mina säljare är att dom ringer på deras telefontid som vi satt upp med mig (en gång i v). Sen frågar jag alltid på väskgenomgången hur många demon/v de önskar och då vill jag ju helst att de försöker hålla det. En del vill ha två/v och en del en/ varannan v och det är helt ok! De kan inte kräva någon återbetalning om du har avklarat väskan och jag tror att de sagt fem demo på fem veckor för att de ska vara säkra på att du verkligen provat på jobbet och inte bara tagit väskan och slutar... Vilket ship tillhör du??

Mvh Malin

• MAGU

Sen ska jag också tillägga att har man inte haft ett demo på sex veckor så blir man utskriven. Så vill man ha ett demo var sjätte vecka så är det i egentligen också ok, men då tjänar man ju inga pengar och kanske inte har möjlighet till de mest aktuella produkterna...

• Cmed3

OK! Tack MAGU!
    Jag tror att jag tillhör norrlandsguld (Är det de som är ship, jag är något förvirrad). Jag har lyckats sålt så att väskan är betald och att jag fått några kronor, men känner mej lite besviken att jag inte klarade av alla 5. Det 5:te blev inställt p ga dödsfall i släkten så det var inte riktigt läge för ett "party". Tack för att du klarade ut det för mej!

• MAGU

Det är bara att ta nya tag och sikta in dig på ett nytt mål!!! Jag är envis som synden och har satt upp många mål i min TW-karriär. Många har jag klarat men det händer ju även att man misslyckas och då är det bara som sagt börja om på nytt! Dessutom är ju dödsfall inget vi som säljare kan göra något åt så besviken på dig själv ska du defenitivt inte vara!!! Jag tycker du har varit duktig som klarat av att jobbat av väskan och ändå haft turen att ha så många demon ändå under semestertiden, det är inte alltid lika lätt ska du veta!! Det kommer att gå bra för dig!! LYCKA TILL!!!

• mmonika77

Hej!

Hur det gått för mig, första sålde jag för 1600 och andra för 2000 så det har ju gått relativt bra för att vara sista gångerna. Telefontiden är jag inte van vid att ha och då det hänt så mycket i familjen (därför har jag inte kunnat svara dig heller här) du kan läsa i en annan tråd (mormor). Därför har jag varit fullt upptagen med det och försökt ordna så hon får någon normal sjukhusvård. Hoppas verkligen att min gruppledare inte tar illa upp, har försökt ringa avd 1 ½ timme idag också och då fick telefontiden ge vika, min mormor går i första hand.

Jag tillhör liljekonvaljerna, har en jättebra gruppledare som verkligen visat allt osv. Jag vet inte vad jag tycker om jobbet än då det är så många träffar och jag jobbar heltid och vill träffa min lille pojke när jag äntligen är hemma om helgerna, men då är ju alla träffar precis som hos gruppledaren idag. Den har jag ingen möjlighet att gå på, likaså utbildningarna osv, våra helger är oftast fullplanerade och det är svårt att få in ett möte där någonstans så det är där jag står i valet och kvalet.

Tack för all hjälp!

• MAGU

Är liljekonvaljerna en grupp eller ett ship?? Som jag tillhör Dansmössen (grupp) i Guldsmederna(ship). Tillhörde från början Mälarporten men som Guldsmederna sen "tog över" nu v 31.

Svar på tråden Tupperwaresäljare