• Anonym

Röd näsa, ibland blålila :-(

När jag blir lite kall så blir min näsa alldeles röd. Efter en stund övergår den till en blålia nyans Varför? Vad kan man göra åt det? Kan det bero att jag röker?

Fler med samma problem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 20:20
    Det behöver inte alls vara speciellt kallt. Näsan blir röd/blå även när jag är inomhus

• Svar på tråden Röd näsa, ibland blålila :-(
  • Anonym

Det finns nån slag syndrom som gör att ex näsan, men även fingrar kan bli så där blå. Kärlen påverkas av kylan på nåt sätt. Kommer inte på vad det heter tyvärr. Kanske det du lider av?

• Anonym

Va synd att du inte minns namnet. Kanske någon annan som vet?

• Anonym

Man får ju sämre blodcirkulation när man röker. Jag hade mycket oftare kalla händer och fötter när jag rökte. Vet inte, rökningen kanske påverkar?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-06 07:24:22 följande:
    Man får ju sämre blodcirkulation när man röker. Jag hade mycket oftare kalla händer och fötter när jag rökte. Vet inte, rökningen kanske påverkar?
    Jo jag har ofta kalla händer och fötter oxå, det var därför jag tänkte att det kanske även påverkar näsan. Låter lite lustigt när man säger det, men jag lider verkligen av det
  • Anonym

Vad trist det låter, kan förstå att det inte är kul. Enklare sagt än gjort, men tror du att du kan sluta röka och se om det påverkar något?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-06 07:28:53 följande:
    Vad trist det låter, kan förstå att det inte är kul. Enklare sagt än gjort, men tror du att du kan sluta röka och se om det påverkar något?
    Ja jag ska verkligen försöka sluta att röka! Problemet med näsan gör ju att jag drar mig för att vara utomhus då näsan definitivt kommer att övergå till den vackra blålila nyansen då... Suck!
  • Anonym (nos)

o min kran blir också knallröd...inte direkt blå,,men så fort det är lite kallt ute får jag kanonröd näsa.....den verkligen lyser.....

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-06 07:31:38 följande:
    Ja jag ska verkligen försöka sluta att röka! Problemet med näsan gör ju att jag drar mig för att vara utomhus då näsan definitivt kommer att övergå till den vackra blålila nyansen då... Suck!
    min mamma har rökt i många år och slutade för 5 år sedan.....nu ligger hon på sjukhus och hon har KOL.....kommer att behöva extra syrgas i resten av sitt liv. Hon ångrar nu att hon överhuvudtaget rökt. Känner du någon har KOL ? kolla upp vad som står om det, så att du vet vad som kan vänta dig senare i livet om du inte slutar nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-06 07:37:01 följande:
    min mamma har rökt i många år och slutade för 5 år sedan.....nu ligger hon på sjukhus och hon har KOL.....kommer att behöva extra syrgas i resten av sitt liv. Hon ångrar nu att hon överhuvudtaget rökt. Känner du någon har KOL ? kolla upp vad som står om det, så att du vet vad som kan vänta dig senare i livet om du inte slutar nu.
    Jo jag känner människor med åtminstone början till KOL. Vill verkligen inte bli en av dem!!
  • Anonym

Kan tillägga att jag i vanliga fall alltid tar en cigg det första jag gör när jag kliver ur sängen, Nen hittils så har jag inte rökt ett enda bloss sedan igår kväll! Inte så lång tid som har gått, men ändå

• Anonym

Bra för dig! Kämpa på;)
    Sen får väl tiden utvisa om rökstopp har effekt på din näsa;_)

Anonym skrev 2008-11-06 08:31:02 följande:
    Kan tillägga att jag i vanliga fall alltid tar en cigg det första jag gör när jag kliver ur sängen, Nen hittils så har jag inte rökt ett enda bloss sedan igår kväll! Inte så lång tid som har gått, men ändå
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-06 11:08:04 följande:
    Bra för dig! Kämpa på;)Sen får väl tiden utvisa om rökstopp har effekt på din näsa;_)
    Jag hoppas verkligen att det blir bättre av rökstoppet! Kan ju rapportera här sen, så ni vet ifall någon annan ställer liknande fråga igen
  • Anonym

Måste bara berätta vad min man sa när han kom hem från jobbet idag. Han sa:

"Det syns redan i ansiktet att du mår bättre av att inte röka. Tidigare hade du mest färg kring området runt näsan, men nu är färgen jämnare i hela ansiktet"

Han vet inte att jag har skrivit den här tråden, så hoppet om att ett rökstopp ska hjälpa ökar ju!

• Lycklig2012

hoppas du inte tar illa upp nu men av mycket alkohol så blir man ju så som du beskriver. Men hoppas ditt rökstop ska hjälpa!

• Anonym
    6barnsmamma skrev 2008-11-06 18:24:36 följande:
    hoppas du inte tar illa upp nu men av mycket alkohol så blir man ju så som du beskriver. Men hoppas ditt rökstop ska hjälpa!
    Jo jag vet att man blir så av för mycket alkohol. Tror att det är därför jag tycker att det är så oerhört pinsamt och jobbigt att jag blir så. Folk tror väl att man super som bara den pga näsan
Svar på tråden Röd näsa, ibland blålila :-(